11 Ağustos 2016 Perşembe

Diş Teli Sürecim | Neler Yaşıyorum?

Herkese yeniden merhaba! Bugün gerçekten çok farklı bir içerikle karşınızdayım. İlginizi çeker mi çekmez mi bilmiyorum ama bu yazının diş teliyle ilgili bir şeyler aratan kişilerin karşısına çıkmasını ve onlara yardımcı olmasını umuyorum. Ayrıca bu yazıyı belirli aralıklarla -büyük ihtimalle kontrollerden sonra- güncelleyeceğim. Böylece sürecin nasıl işlediği hakkında belki biraz daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz! Hem bu yazı ileride okuyup bu deneyimimde yaşadığım duyguları hatırlamama yardımcı olmuş olacak.
Öncelikle neden tel taktırmak istediğimden bahsedeyim. Benim dişlerim aynaya baktığımda beni üzecek ve belki de dudaklarım kapalı gülmek isteyeceğim kadar çarpık değildi. Sadece alt dişlerimde düzeltilmesi gereken çarpıklıklar vardı ama güldüğümde veya konuştuğumda çok görünmedikleri için sorun etmiyordum. Ama son bir senede ben çenemi kaydırmaya başladım; bir süre sonra da bu kaydırma beni cidden rahatsız etmeye başlamıştı. Çünkü bazen rahatsız edici bir şekilde kitleniyordu dişlerim. Diş hekimimde bu sorunun tel tedavisi ile düzeltilebileceğini söyledi. Ve ben net bir şekilde tel taktırmaya karar verdim.
Araştırma süreci başlamıştı benim için. Google'da, Youtube'da, Instagram'da... Bulduğum her makaleyi ve videoyu izlemeye çalıştım. Neyle karşı karşıya olduğumu, beni neyin beklediğini bilmek iyi bir histi. Telleri taktırmaya gitmeden önceki son akşam bir tek 'ekşi sözlük'te arama yapmadığımı fark ettim. Orada yazılanlar daha gerçekçiydi diyebilirim. Ağrı kısmı, sonraki meşakkatli süreç daha acımasız ama belki de gerçekçi bir üslupla yazılmıştı. Biraz korktuğumu itiraf edeyim ama ben teli taktıracağım diye direttim.

10. 08. 2016
Bugün tel taktırmak için özel bir ortodonti kliniğine gittik. O belki de korkutucu olan dişçi koltuğuna oturdum ve diş hekimim braketleri takmaya başladı. Braketlerin takılmasında hiçbir sıkıntı yoktu. Diş hekimim dişime bir yapıştırıcı sürüyor ve üzerine braketi yapıştırıyordu; acılı hiçbir şey yok yani. Ama sonra lastikler takılmaya başlandı ki dişçi koltuğunda sıkıntılı dakikalar yaşadım. Aslında abartılacak bir şey yok bunda da. Ama bir anda dişlerinizde bir baskı hissetmeye başlıyorsunuz. Daha önce hiç olmamış bir baskı. Ve dişlerinizde aslında orada olmaması gereken metal şeyler var. Oldukça değişik bir his.
Klinikten çıkıp eve geldik. Sıkıntı şuradaydı: dişlerimi birbirinin üzerine bastıramıyordum. Sanki dişlerim sallanıyormuş gibi hissettim. Bu yüzden de akşamki öğünüm çorba ve puding oldu.
Gece yatarken de tıpkı diş hekimimin söylediği ve benim araştırdığım gibi uyuyamadım. Dişlerimde aşırı bir zonklama vardı ve bu uyumamı engelliyordu. Dayanılmaz bir ağrı değil ama yine de o olmasa daha rahat edeceğim büyük bir gerçek. Listemde dinlemediğim müzik, okumadığım fan hikayesi veya izlemediğim bir youtube videosu kalmayana kadar uyanık kaldım diyebilirim! Sonra tabii ki uyudum ama yine de normalde olduğundan geç bir saatte.

11. 08. 2016
Bugün tellere sahip olduğumun biraz daha farkına vardığımı söyleyebilirim. Sanırım birkaç gün daha geçerse onlara daha çok alışacağım.
Hala daha dişlerim hassas ve bir şey ısırdığımda -dudağımı bile- sızlıyorlar. Bu yüzden bugünkü menümde çorba ve puding içeriyor.
Ayrıca bugün akşam değişik bir şey de fark ettim. Ön iki dişimde bir düzelme oluyor gibi hissediyorum; aynaya baktığımda da fark ediliyor. Tabii bu psikolojik de olabilir; yine de düzeldiğini hissetmek beni biraz daha mutlu ediyor. Bu ağrılı sürecin sonunda. teller çıktığında. hepsine değmiş olacağını bilmek dişlerimin acısına tolerans göstermemi sağlıyor.
Diş teli taktırmak isteyenlere, benim gibi daha en başında olanlara da küçük bir öneri: dişlerinizi fırçaladığınızda o masaj etkisi ağrıyı yarım saatliğine de olsa azaltıyor. Bir de şu arayüz fırçası denilen o minik fırçaları da öneriyorum. Az da olsa eski yemek düzenime döndüğümde dişlerin temizlenmesine daha da yardımcı olacaklarını düşünüyorum. Göz atmanızı da öneririm.

2 yorum:

  1. geçmiş olsun. umarım bu süreci en az acıyla atlatır ve istediğin dişlere sahip olursun. bu yazıyı yazmakla çok iyi etmişsin. herhangi bir konuda bilimsel yazı okumaktansa kişilerin deneyimlerini okumak daha işe yarar bilgiler veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Bu tarz yazıları okumayı ben de çok seviyorum, hoşunuza gitmesine sevindim :)

      Sil

POPULAR POSTS