Kayıtlar

bronte kardeşler etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

Jane Eyre / Charlotte Bronte Kitap Yorumum

Resim
Herkese yeniden merhaba! Harika ötesi bir klasiğin yorumuyla karşınızdayım. Jane Eyre'i bitireli henüz yarım saat oldu. Birkaç gündür, son iki yüz sayfayı okumaya çalıştığımı ve bitirene kadar kafamda sürekli bu yazının taslağını hazırladığımı söylemekle başlamak istiyorum. Son iki yüz sayfayı gerçekten çok yavaş okudum çünkü pek bayılmadım. O yüzden de sürekli yazıda nelerden bahsetmem gerektiğini kurdum kafamda. Her neyse, buralara ilerleyen paragraflarda geleceğiz. Jane Eyre, anlayabileceğiniz üzere Jane Eyre isimli bir kadının yaşam öyküsünü anlatıyor bize. Anne babasını küçük yaşta kaybedip, onu çok da sevmeyen yengesi Mrs. Reed ve çocuklarıyla yaşamaya başlamasından başlayarak büyük bir serüven okuyoruz. Okul yıllarını, mürebbiye olarak çalıştığı günlerini, hayatının hiç beklemediği bir yöne savrulmasını, özlemini kurduğu her şeyi bulmasını... Kısacası Jane'in hayatının büyük bir kısmına tanıklık ediyoruz. Jane'in okuduğum en güçlü kadın karakterlerden biris...

Uğultulu Tepeler / Emily Bronte Kitap Yorumum

Resim
Herkese yeniden merhaba! Bugün, oldukça uzun bir zamandır okuma listemde olan bir kitabın yorumuyla sizlerle birlikteyim. Çoğunuz eminim ki Uğultulu Tepeleri okumuş, okumadıysa da ismini duymuştur. Benim de uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı. Ancak sıkılmaktan ve seveceğimi düşündüğüm bir kitaptan nefret etmek istemediğim için okumayı geciktirdim. Çünkü belirli kitapları, klasik okumaya daha doğrusu ağır kitaplar okumaya alıştıktan sonra gerçekten anlayarak okumak istiyordum. Şu ana kadar okuduğum her kitabın yorumu blogda mevcut yani Uğultulu Tepeler'e gelene kadar nasıl bir süreçten geçtiğimi biliyorsunuz. Okuduğum nokta olarak bence doğru bir zamandı. Daha önce de okuyabilirmişim çünkü çok ağır bir dili yoktu kitabın. Karakter sayısı kitabın tamamında oldukça sınırlıydı, bu yüzden kafa karışıklığı oluşturabilecek 'Aa o kimdi ya?' diye düşündürecek anlar olmadı. Bu büyük bir artıydı. Kalınlığı da tam da bu yüzden hiç sıkıntı yaşatmadı bana. Uğultulu Tepe...