Kayıtlar

pride and prejudice etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

Gurur ve Önyargı / Jane Austen Kitap Yorumum

Resim
Herkese yeniden merhaba! Bugün, belki de tüm dünyada severek okunan oldukça bilindik bir klasiğin yorumuyla sizlerleyim. Kitabımız Gurur ve Önyargı! Gurur ve Önyargı, bir aşk kitabıydı. Aslında tamamen aşk da diyemem. Duygularla ilgili bir kitaptı evet ama bundan ziyade dönemin şartlarına, farklı sınıflarda bulunan insanlara, sınıf farklılığına ve bunların evliliğe olan etkilerine de değiniyordu. Tabii asıl göze çarpan kısım Elizabeth Bennet ve Mr. Darcy'nin aşkıydı. Karakterleri sevdim diyemem. Elizabeth'i en başlarda sevmiş olsam da bir yerden sonra (Mr. Darcy'de etkilenmeye başladıktan sonra) sinir olmaya başladım. Mr. Darcy ise nötr olduğum bir karakterdi. Kendisinin diğer insanlara itici gelen özelliklerinin sebebini anlayabiliyordum bu yüzden de kendisinden çok nefret edememdim. Ama insanların Mr. Darcy'e ölüp bitmesine de pek anlam veremedim. En çok sevdiğim karakter Mr. Bennet oldu. Onun ailesine, özellikle karısına, karşı olan eleştirel bakış açısına bay...