Kayıtlar

yüreğinin götürdüğü yere git etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

2020 | Okuduklarım, Favorilerim, Yeni Yıl Hedeflerim

Resim
Herkese yılın ilk gününden merhabalar! 2021 umarım hepimiz için sağlık dolu, mutlu, huzur dolu, gönlümüzce dışarı çıkıp gezebildiğimiz, sevdiklerimize sarılabildiğimiz ve daha özgür hissedebileceğimiz bir yıl olur. 2020 oldukça zorlayıcı bir yıldı. Corona virüsün hayatımıza girmesi, bir anda evlere kapanmamız, uzaktan eğitimin başlaması, belirsizlik, korku ve endişe dolu bir yıldı. Elbette yeni bir yıla girmemizle bunların hepsini bir anda arkamızda bırakacak değiliz ama yeni bir yılın insanın içine umut doldurduğu büyük bir gerçek.  Yıl, bu denli zorlayıcı olsa da kitaplar anlamında uzun zamandır bu kadar verimli geçirdiğim bir sene olmamıştı. Bu yılki okuma hedefim, 36 kitaptı. Her ay üç kitap okurum diye düşünerek, minimum hedef olarak bu sayıyı belirlemiştim. Bir noktaya kadar iyi gidiyordum, hedefimi bayağı aşacağımı öngörmüştüm ama okulumun başlaması ve İzmir depremi sonrası okuma hızımı oldukça kaybettim. Ve yılı 38 kitap okuyarak bitirdim. Northanger Manastırı, Gemina ve O...

Yüreğinin Götürdüğü Yere Git / Susanna Tamaro Kitap Yorumum + Alıntılar

Resim
Herkese yeniden merhaba!   Yüreğinin Götürdüğü Yere Git, bir büyükannenin ondan uzakta yaşayan ve arasının çok iyi olmadığı torununa yazdığı mektuplardan oluşan bir kitap. Büyükannenin hayatını, kızıyla ilişkisini, evliliğini, hayatı boyunca yaptığı hataları, bunlardan duyduğu pişmanlıkları anlattığı mektuplar. Bir nevi günah çıkartma da diyebiliriz.  Kitabın çok kolay okunduğunu söyleyerek başlamak istiyorum. Zaten 150 sayfa, bir gün içinde çok rahat bitirilebilecek bir kitap. Mektuplar halinde yazıldığı için dil oldukça yalın. Kitabın içinde söylendiği gibi olay örgüsü dümdüz bir çizgide ilerlemiyor. Gerçekten akla geldikçe yazılmış izlenimi uyandırıyor. Bu da üslupla birleşince okumayı daha keyifli yapıyor.  Yüreğinin Götürdüğü Yere Git, tam bir başucu kitabı. Arada belirli mektupların okunabileceği, alıntılara göz atılabilecek ya da yeni baştan okunabilecek bir kitap. Gerçekten çok etkileyiciydi. Kitabın sevmediğim tek yönü, çok yüzeysel olmasıydı. Bazı olayları ...