Yerdeniz Büyücüsü / Ursula K. Le Guin Kitap Yorumum
Herkese yeniden merhaba! Bugün çok güzel bir serinin ilk kitabı olan Yerdeniz Büyücüsü hakkında konuşacağız. Yerdeniz serisi adını çok kez duysam da benim yeni yeni ilgimi çekmeye başlayan bir seri olmuştu. Kitap fuarında da zaten ilk aldığım kitaplardan birisiydi. Yerdeniz Büyücüsü, tıpkı arka kapağında yazarın bahsettiği gibi büyümek teması üzerine gelişen bir kurguya sahip. Ana karakterimiz Çevik Atmaca'nın ya da Ged'in büyücü olarak büyümesini okuyoruz. Aldığı eğitimi, kişiliğinin bir büyücü olarak ona yaptırdığı hataları ve yeni tanıştığımız bu dünyayı tanımamıza yardımcı olacak yolculuğunu okuyoruz. Yerdeniz dünyasına adım attığımız bu ilk kitabı ben gerçekten çok sevdim. Henüz acemi olan bir büyücünün hatalarını, bunlardan ders çıkarmayı bilmesini, hatalarını düzeltmek için cesaretli bir tavır sergilemesi... Hepsi çok yerinde ve çok güzel anlatılmıştı. Yerdeniz Büyücüsü okuduğum ilk Ursula K. Le Guin kitabı değildi. Daha önce Karanlığın Sol Eli'ni okumuşt...