Benim Uzak Yıldızım / Amie Kaufman & Meagan Spooner Kitap Yorumum

BENİM UZAK YILDIZIM
Özgün Adı: These Broken Stars
Yazar: Amie Kaufman & Meagan Spooner
Yayınevi: GO!
Goodreads Puanı: 3,96
Sayfa Sayısı: 519
Arka Kapak Yazısı: 
"O gecenin, devasa uzay gemisi Ikarus'taki diğer gecelerden hiçbir farkı yoktur. Ta ki o büyük felaket gerçekleşene ve Ikarus yakınlardaki bir gezegene düşene dek. Elli bin yolcu kapasiteli gemiden yalnızca iki kişi kurtulmuştur: Evrenin en zengin adamının kızı Lilac LaRoux ve genç bir savaş kahramanı olan Binabşı Tarver Merendsen.
Binbaşı Merendsen, Lilac gibi kızları insanın başına beladan başka bir şey getirmediklerini uzun zaman önce öğrenmiştir Lilac da, Tarver'ın kendi iyiliği için, onu kendisinden uzak tutması gerektiğinin farkındadı. Ama ıssızlığın ortasında hayatta kalabilmek için birbirlerine ihtiyaçları vardır. Açlık, soğuk ve vahşi hayvanlara bir de Lilac'ın duyduğu fısıltılar eklenince birbirlerine güvenmekten başka çareleri kalmaz. Ne var ki çok geçmeden onları birbirlerinin kollarına iten bu trajediden büyük bir aşk doğar. Artık kurtulup kendi gezegenlerinde bir ömür ayrı kalmaktansa düştükleri bu ıssız gezegende birlikte olmayı tercih ederler.
Ama her adımda onları takip eden gizemli fısıltıların ardındaki gerçeği öğrenmeleriyle her şey bir anda değişir. Lilac ile Tarver o gezegenden ayrılsalar bile artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır."
***
Herkese yeniden merhaba! Bugün sizlerle, ta Haziran başında bitirmiş olduğum, şu ana kadar -sanırım- yorumunu en çok geciktirdiğim kitap olan Benim Uzak Yıldızım'ın yorumunu paylaşacağım. Benim Uzak Yıldızım'ın yorumunun bu kadar gecikmesinin sebebi de sanırım şu sıralar kötü bir reading slump döneminde olmam. Cadıların Keşfi'nin ikinci kitabı olan Gecenin Gölgesi'ni okurken biraz reading slump illetine bulaşmış olabilirim ama şu anda gayet rahat okuyabiliyorum.
Neyse, gelelim Benim Uzak Yıldızım'a.
Benim Uzak Yıldızım, oldukça büyük bir uzay gemisi olan Ikarus'ta başlıyor. Hatta bu gemi o kadar büyük ki içinde neredeyse bir şehir kadar -belki kasaba, tam emin değilim- insan barındırıyor. Ikarus'taki sıradan bir gecede, baş karakterlerimizden Tarver Merendsen, diğer baş karakterimiz olan Lilac'ı görüyor ve ondan etkileniyor. Küçük bir sohbetleri oluyor ama sonra Lilac, Tarver'ı kendisinden uzaklaştırıyor çünkü babasının erkeklerle yakınlaşmasından hoşnut olmadığını biliyor ve Tarver'ı tehlikeye sokmak istemiyor. Ama görün bakın ki, o büyük uzay gemisi Ikarus yakınlardaki bir gezegene düşüyor. Ve sadece iki kişi bu kazadan sağ kurtulabiliyor. Lilac ve Tarver!
İkisi de Ikarus'ta aralarında yaşananlardan dolayı birbirlerine karşı bir ön yargı içindeler. Tarver, Lilac'ın gezegenin en zengin adamının kızı olduğu için şımarık ve düştükleri gezegende asla yaşayamayacağını düşünmektedir. Lilac da Tarver'ın iyiliği için onu kendisinden uzak tutmak zorunda olduğunun farkındadır. Ama maalesef koskoca bir gezegende sadece ikisi var, birbirlerinden ne kadar uzak kalabilirler, değil mi?
Kitabın ilk yarısı karakterlere alışabileceğiniz ve onları tanıyabileceğiniz bir şekilde daha durgun geçiyor. Tarver ve Lilac'ın birbirlerine karşı olan duvarlarında yavaş yavaş yıkılmalar oluyor. Ama ikinci yarıda her şey daha da güzelleşiyor. Lilac bazı fısıltılar duymaya başlıyor. Ve zaten bu fısıltılar sayesinde karakterlerimiz yavaş yavaş yakınlaşmaya da başlıyor. Ikarus'un enkazını arıyorlar ve bir şekilde, dışarıya yaşadıklarını ve kurtarılmayı beklediklerinin haberini vermeye çalışıyorlar.
Benim Uzak Yıldızım, genel olarak çok beğendiğim kitaplardan biri oldu. Kurgu harikaydı. Tarver da Lilac da en başlarda çok gıcık karakterler olsa da sonradan ikisini de çok fazla sevdim. Kitap bir bölüm Tarver'ın bir bölüm Lilac'ın bakış açısındandı. Bu da her iki karakterinde olaylar karşısında ve birbirlerine karşı neler düşündüklerini ve hissettiklerini okuyabilmemizi sağlıyordu.
Kitapla ilgili benim için iki sorun vardı.
Birincisi, her bölüm başında, sorgu olduğu ve soruları cevaplayan kişinin Tarver olduğunu anladığınız diyaloglar vardı. Bu diyaloglardan anladığım şey Lilac ve Tarver'ın gezegenden kurtarıldığı ve Tarver'ın sorguya alındığı oldu. Yani kitabın ta en başında spoiler yiyorsunuz. Sevgili Amie ve Meagan, başkalarının size spoiler verme riskini oldukça aza indirmiş oluyorlar. Kurtulup kurtulmadıkları dışında bu kitapla ilgili bana göre alınabilecek büyük bir spoiler yok. Onu da zaten kitabı okurken almış oluyorsunuz.
İkincisi sorun ise tam olarak anlayamadığım bir şekilde kitapta bir eksiklik görmüş olmam. Yani kitabı okudum, bitirip kapağını kapattım ve aklımda hala soru işaretleri kaldı. Giriş ve gelişme bölümlerinde anlatım bana göre harikaydı ve o kısımlarla ilgili hiçbir sorunum yok. Ama sonuç bölümüne doğru, anlatım biraz daha yavaşladı ve benim aklımdaki soru işaretleri artmaya başladı. Bunun sebebi belki de devam kitapları olacağından dolayıdır. Bu kitapta bazı soru işaretleri bırakıp diğer kitapta cevaplamak istemiş olabilirler ama diğer kitapta Lilac ve Tarver yok ki. Soru işaretlerimin cevaplanmasını istesem de, Lilac ve Tarver olmayacaksa, ne yapayım cevapları :'(
Benim Uzak Yıldızım Starbound isimli bir serinin ilk kitabı. İkinci kitabın adı This Shattered World. Ayrıca son olarak Their Fractured Light isimli bir kitap daha var. Lilac ve Tarver hakkında olmasa da ikinci kitabı çok fazla merak ediyorum. Çünkü tumblrdaki çalışmalar çoğunlukla ikinci kitapla ilgili. Ve gördüğüm alıntılar aşırı derecede harika. Eminim ki Go! bizi fazla bekletmeden ikinci kitabı çıkartır.
Benim Uzak Yıldızım, güzel bir kitaptı. Okurken çok fazla keyif aldım. Lilac ve Tarver'ın, geçirdiği değişim oldukça hoşuma gitti. Birbirleriyle olan iletişimleri ise ciddi anlamda harikaydı. Ama işte yukarıda bahsettiğim gibi iki tane hoşuma gitmeyen kısım oldu. Yine de herkese önerebileceğim bir kitap. Anlatım fazla ağır değil sizi sıkmıyor ama çerez bir kitap olacak kadar sade ve hafif de değil.
Puanım; 4/5
12.06.2016 GÜNCELLEMESİ:
Benim Uzak Yıldızım kitabını hafta başında tekrar okumaya başladım. İki gün içinde de bitirdim. Sonra tekrar yorumumu okuduğumda dedim ki ben neden bir puan kırdım bu kitaptan. Çünkü ikinci okuyuşumda kitaba kelimenin tam anlamıyla bayıldım. Aklıma tekrar blog yazma fikri gelse de bundan vazgeçip zaten var olan yazıyı küçük bir notla güncelleyeyim dedim.
Benim Uzak Yıldızım, ikinci okumamla beraber favori kitaplarım arasına girdi. Lilac ve Tarver'ın aşkını ilk okuyuşumda beğensem de ikincisin de daha da sevdim.
Bu sevdim kısmı daha da uzar gider. Sonuç olarak Benim Uzak Yıldızım herkese önerebileceğim kitaplardan.
Puanımı da güncelleyim: 5/5!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı