Kurucunun Kızı / Amy Engel Kitap Yorumum

KURUCUNUN KIZI

Özgün Adı: The Book of Ivy

Yazar: Amy Engel
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Goodreads Puanı: 4.25
Sayfa Sayısı: 270
Arka Kapak Yazısı:
"Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.
Bu yıl benim sıram gelmişti.
Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti. Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak.
Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden  kaçmama imkan yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. 
Çünkü Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım..."
***
Herkese yeniden merhaba! Bugün sizlerle Kurucunun Kızı yorumumu paylaşmaya geldim.
Kurucunun Kızı, yayımlandığı günden beri instagramda sürekli karşıma çıkan bir kitaptı. Goodreads'te de iyi bir puana sahip ve okuyucu yorumları fazlasıyla olumlu yönde. Durum böyle olunca Kurucunun Kızı okunacaklar listeme girmiş oldu. Doğum günü hediyesi olarak Gecenin Gölgesi'ni almaya gittiğimizde sevgili teyzeciğim de bana bir kitap almaya karar verdi. Kurucunun Kızı'nı da rafta görünce başka hiçbir şeye bakmadan Kurucunun Kızı'nı aldık. İyi ki de almışız. Çünkü kitap harika!
Şimdi, önce konudan bahsedeyim. Kurucunun Kızı'nda bizi savaştan kurtulmuş bir grup bekliyor. Bu grubu Lattimer ailesi yönetiyor ancak bir de kurucu aile olarak bilinen Westfall'lar var. Bu iki aile geçmişte bu grubu kimin yöneteceğiyle ilgili bir savaşa girmiş ve savaşı Lattimer ailesi kazanmış. Bundan sonraki süreçte de iki aile arasında evlilikler olmuş. Ama bu evlilikler devlet tarafından belirlenen evlilikler. Kimin kiminle evleneceğine devlet karar veriyor ve yılın belirli zamanlarında bu evlilikler gerçekleştiriliyor. 
Gelelim ana karakterimiz Ivy'nin olaya dahil olduğu kısıma. Ivy, Westfall ailesinden ve Başkan Lattimer'ın oğlu Bishop ile evlenecek. Normalde, ablası Callie, Bishop ile evlenecekti ancak Bishop bunu istemiyor ve Bishop'la evlenecek kişi Ivy oluyor. Tek sorun var; bu normal bir evlilik olmayacak. Ivy'nin görevi, Bishop'u öldürmek ve ailesinin yeniden güç elde etmesini sağlamak. Bu bir spoiler değil, arka kapakta zaten yazıyor.
Konu genel hatlarıyla bu şekilde. Kitapla ilgili oldukça yoğun duygular içerisindeyim. Fazlaca beğendim ama bu beğeninin içinde çok fazla nefret, kin ve öfke var. Çünkü karakterlerin yaptığı şeylere sinir olsam
da bir yandan bunun yapılacak en mantıklı şey olduğunu düşünmem. Yani karakterlere istediğim gibi nefret kusamıyorum çünkü yaptıkları şeyler mantıklı şeyler ama saçma!
Ivy'i sevdiğimi söylemem gerek. Oldukça harika bir karakterdi. En başlarda değil de sonlara doğru güçlü bir karakter olduğunu gösteriyor. Kitabın başlarında babası ve ablası tarafından onların istediği şekilde düşünülmeye zorlanıyor. İşte tam da bu yüzden Ivy'nin ablası Callie'den ölesiye nefret ettim. Yani daha önce Callie kadar gıcık bir karakter okumadım diyebilirim. Okuyucular nefret etsin diye yazılmış bir karakter resmen. Özellikle kitabın sonuna doğru öyle gıcık edici bir şeyler yapıyor ki... O kısmı okurken kitabı fırlatasım gelmişti.
Bishop ise... Ah canım! Okuduğum en ponçik erkek karakterlerden birisiydi. Kitabı okumada
n önce yorumlarda, twitter/instagram'da falan hep Bishop diye çıldıranları görürdüm ve biraz abartıldığını düşünürdüm. Ama az bile yazılmış Bishop hakkında. O kadar harikaydı ki! Ivy'le olan iletişimi, yaptıkları... Bishop'ı anlatmaya kelimeler yetmez benim için yani öyle bir sevdim ki!
İkinci kitabın kapağı
Kurucunun Kızı oldukça güzel bir kitaptı. Kurgu ve karakterler oldukça iyi işlenmişti. Kitap Ivy'nin anlatımından ve onun duygu/düşünceleri okuyucuya çok güzel aktarılmıştı. Ancak -belki de kitabı okuyan çoğu kişi gibi- kitabın distopya yönü biraz zayıf kalmıştı. Yani kurgu güzel ve okurken fazlasıyla zevk alıyorsunuz ama kitabın türü distopya olmasına rağmen bunu hissedemiyorsunuz. Yine de yazar olay örgüsü ve karakterleriyle bu zayıf yönü toparlıyor diyebilirim.
Kurucunun Kızı fazlasıyla akıcı bir kitap. Okurken sayfaların nasıl geçtiğini gerçekten anlamıyorsunuz. Zaten kitabın belli bir kısmı Ivy'nin yaşadığı ikilemle ilgili. Ailesinin gücünü yeniden kazanabilmesi için Bishop'ı öldürmeli mi, yoksa öldürmemeli mi? Bu sorunun cevabını arıyor Ivy. Ve emin olun kitabın sonunda cevabı öğreniyorsunuz.
Kitabın sonuyla ilgili daha değişik bir beklentim vardı. Ama şu anki hali de oldukça iyiydi. İkinci kitabı okumak için sabırsızlanıyorum. Çünkü gerçekten olayların nasıl devam edeceğini, karakterlerin olan bütün her şeyden sonra nasıl yeniden eskisi gibi olacaklarını -eskisi gibi olacaklar değil mi?- aşırı derecede merak ediyorum.
Kurucunun Kızı, benim önerebileceğim bir kitap. Akıcı, kolay okunabilen, ponçik karakterlere sahip ve güzel bir kitap istiyorsanız Kurucunun Kızı'na bir göz atmanızı öneririm. Ayrıca oldukça yalın bir anlatıma sahip olduğu için reading slump döneminizi atlatmanıza yardımcı olabilecek bir kitap olması Kurucunun Kızı'nı daha da okunulası bir hale getiriyor.
Puanım: 5/5

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı