Kitap Alışverişim | okuoku.com


Herkese yeniden merhaba! Bugün, sonunda bir haftadır beklediğim kargom geldi ve hemen bu yazıyı yazmaya giriştim.

okuoku'dan ilk kez kitap alışverişi yaptım. Aslında şu ana kadarki favori sitem ve eğer internetten alışveriş yapacaksam kullandığım site, kidega'ydı. Ancak bazı oldukça yüksek fiyatlı kitapların güzel indirimlere sahip olması nedeniyle bu sefer okuoku'yu tercih ettim. Öncelikle kitaplarımın hasarsız geldiğini söylemem gerek. Ancak ne yazık ki kitaplarım elime çok geç ulaştı. Bu da benim için büyük bir eksi oldu. Çünkü kitap alışverişi yaptığımda bir an önce elime ulaşmasını istiyorum. İnternet alışverişleri bu yüzden de benim için hep zorlayıcı olmuştur. Ve şu ana kadar da en çok bu siparişimde bekledim. Geçtiğimiz pazartesi öğlene doğru sipariş vermiştim. Bilerek bayramın geçmesini beklemiştim alışveriş için aslında bunlar benim kendime aldığım bir doğum günü hediyesi :) Biraz geç oldu ama neyse artık. Hasarsız geldikleri için bunu umursamamaya çalışacağım. Artık kitaplara geçelim.


İlk kitabım Feminizm. Bu kitap, feminizmle ilgili önemli olayları, kişileri, sloganları içinde barındıran çizgi roman tarzı bir kitap. Uzun zamandır merak ediyordum çünkü hem kapağı çok ilgi çekici hem farklı bir formatta yazılmıştı. Bu kitaptan çok umutluyum. Umarım güzel yazılmış ve önemli birçok şeyi içine almıştır. Okuduktan sonra yorumlarımı mutlaka paylaşacağım. Umarım sizlere önerebileceğim bir kitap olur. 


Evet, sonunda Anna Karenina'yı kitaplığıma ekledim. Bu önemli eseri elbette hayatımın bir anında okumam gerekecek. Ama ben yazın okumayı çok istiyorum. Zor bir okuma deneyimi olacağını düşünüyorum. Zaten tatile gittiğimde yanıma alma düşüncesiyle sipariş ettim çünkü güneşin altında kitap okumaktan daha fazla sevdiğim bir şey yok. Zaten o sıcakta iyice ısınmış telefona bakılmıyor. Bu kitabı okumamdaki en büyük etken hem youtube'dan hem instagram'dan bildiğinize emin olduğum Bi Kedi Bi Kitap hesabının sahibi Eda Köksal. Çünkü eğer yanlış hatırlamıyorsam sömestr tatilinde bu kitap için bir okuma maratonu düzenlemişti. Ben o zaman katılamamıştım çünkü okuyacak zamanım olmayacaktı. Ama sonrasında yazılan yorumları okuduğumda bu kitabı okumak için büyük bir istek duymaya başladım. Umarım rahat okur ve beğenirim. 


Gelelim Ötediyar'a. Şimdi bir şey ifade edeceğim. Bu kitabı almamdaki motivasyonum ne bilmiyorum. Çıktığından beri ilgimi çekiyordu evet ama kitap fuarında da incelediğimde hafif bir çocuk kitabı havası sezmedim değil. Zaten bu yüzden fuarda almamıştım. Okuoku'nun sitesinde gezerken, indirim kısmında, kötü olmayan bir oranda görünce sepetime ekledim. Kötü oldu mu hayır. Ama yerine alabileceğim başka kitaplar olabilirdi. Kitaptan ne beklemem gerektiğini bilmiyorum. Konusunu da çok bilmediğimi itiraf etmeliyim. Ama hiçbir şey bilmeden kitap okumayı sevdiğim için bu çok da büyük bir sorun değil. Şu sıralar okuduğum ağır kitapların arasında küçük bir mola olacak benim için. Zaten 300 sayfa falan iki, üç günde okunup bitirilebilecek bir kitap. Göreceğiz bakalım :)


Gulyabani, Goodreads'te yeni başlayan bir okuma grubunun haziran ayı kitabıydı. Siparişim daha erken gelir diye umduğum için, alışverişime dahil etmiştim. Ancak geç geldiği için okumakta da geciktim. Birkaç gün içinde okuyup bitirmeye çalışacağım. Daha önce Hüseyin Rahmi Gürpınar okumadım. Nasıl bir üslupla karşılaşacağımı bilemiyorum. Umarım beğenirim. Ve Türk klasikleri okumamda bir adım olmuş olur.


Locke Lamora'nın Yalanları bu alışverişin yıldızlarından birisi. Uzun zamandır okumayı çok istiyordum. Hakkında neredeyse hiç kötü yorum görmedim. Okuyan herkes çok beğeniyordu. Beğeneceğimden emin sayılırım. Okumak ve yorum yazmak için çok sabırsızım. Listemdeki birkaç kitabı okuduktan sonra hemen bunu okumaya başlayacağım. 


Ve bu alışverişin yapılma sebebi. Okuoku'dan alışveriş yapmaya karar verdiğim, harika bir indirimle aldığım Illuminae! Okumamak için gerçekten çok direndiğimi söyleyerek başlamak istiyorum. Çünkü üç kitaplık bir seri ve her kitabının fiyatı cep yakan cinsten. Bir kitaba o kadar para vermek yerine, aynı paraya birden fazla kitap almak daha mantıklı geliyordu açıkçası. Ama son zamanlarda yorumlarının önüme daha çok düşmesiyle, merakımın artmasıyla ve indirimli bir fiyat görünce daha fazla dayanamadım. Aslında ikinci kitabı da indirimdeydi ancak beğenip beğenmeyeceğimden emin olmadığım için almak istemedim. Bu alışverişin Locke Lamora'nın Yalanları'ndan sonra en merak ettiğim kitabı. Kısa bir süre sonra okumaya başlayacağım.


Aldığım kitaplar bu şekildeydi. Hepsinin yorumunun yaz boyunca geleceğinden emin olabilirsiniz. İzmir gerçekten çok sıcak, çok gerekli olmadıkça dışarı çıkmamaya çalışıyorum. Evde otururken de yapılacak en iyi şeylerden birisi tabii ki kitap okumak :) 

Siz yazın neler okumayı planladınız, yorum yazarsanız çok sevinirim. Başka bir yazıda görüşmek üzere :)






Yorumlar

  1. Harika! Anna Karenina benim de listemde, keyifli okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli okumalar dilerim, yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Anna Karanina gerçekten çok güzel bir kitaptır. Seveceğine eminim. Locke Lamora'nın Yalanları benim de çok merak ettiğim bir seri. Okumak için sabırsızlanıyorum.

    Ben yaz okuma şenliğine katıldım ve bu şenlik için bir okuma planı hazırladım. Seçtiğim bütün kitapları okuyamam büyük ihtimalle ama yine de liste yapmak hoşuma gidiyor.

    Kitap yorumlarını merakla bekliyorum. Hepsini iyi günlerde oku :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anna Karenina'yı da Locke Lamora'nın Yalanları'nı da yaz bitmeden okumak istiyorum. Umarım beğenir ve güzel kitaplar önerebilirim. Yorum için çok teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı