Gölgeler Kraliçesi | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Herkese yeniden merhabalar!

Bu ayı yanlışlıkla SJM okuma ayı ilan ettim sanırım. Bu ay kendisinden okuduğum ikinci kitap. Ve iki kitaba karşı hissettiklerim birbirinin tam zıddı. 

Gölgeler Kraliçesi, Cam Şato serisinin dördüncü kitabı ve tahmin edeceğiniz üzere ilk üç kitabı henüz okumayanlar için spoilerlar içeren bir yorum olacak :)

Gölgeler Kraliçesi, Aelin'ın yeniden Rifthold'a dönmesi ile başlıyor. Tabii neredeyse 660 sayfalık bir kitaptan bahsediyoruz, daha neler neler oluyor okuduğunuzda göreceksiniz.

Cam Şato serisinin ilk üç kitabının yorumunu yakın zamanda paylaşmıştım. İlk iki kitabı çok sevmesem de üçüncü kitapla seriye tamamen bağlanmıştım. Gölgeler Kraliçesi bu bağlılığı daha da güçlendirdi diyebilirim. Kitaba kelimenin tam anlamıyla aşık oldum. Her sayfası olaylı, beni şaşırtan, güldüren ve aşık eden detaylarla doluydu. Her sayfasını inanılmaz bir keyifle okudum.

Aelin'a karşı Ateşin Varisi'nde biraz nötrdüm çünkü tamamen anlayabildiğim bir karakter değildi. Ama Gölgeler Kraliçesi'nde kendisine hayran oldum. Yine duyguları konusunda biraz eksik hissetsem de zekası ona bayılmam için yetti. Zaten Cam Şato serisinin genel sorununun karakterlerin duygularını tam olarak hissedememem olarak görüyorum. Çünkü dialoglar dışındaki duygu tasvirleri bana yetmiyor. Yazar, karakterlerin psikolojilerine daha fazla odaklandığında o karakterlere ve seriye bağlanmam kolaylaşıyor.

Diğer karakterlerimizden bahsedecek olursam... Rowan yine müthişti. Aedion'u Ateşin Varisi'nde çok sevmiştim bu kitapta yer yer 'Çok drama queensin' desem de kendisini çok seviyorum. Manon da aynı şekilde. Yeni giren karakter Lysandra çok beklenmedikti benim için. Kendisine bayıldım! İleriki kitaplarda neler yapacak çok merak ediyorum bence oldukça kilit bir noktada. Chaol'a herkes gibi ben de çok gıcık oldum ama ikinci yarıda kendini bir nebze de olsa affettirdi.

Gölgeler Kraliçesi şu anda serideki en sevdiğim kitap :) Birkaç yorumda okurken biraz sıkıldığını söyleyenler görmüştüm. Bu yüzden çok korkmuştum. Ama hiç sıkılmadım. Sonraki kitap Fırtınalar İmparatorluğu çoğunluğun favorisi. İnanılmaz heyecanlıyım. Ama henüz elimde ne Şafak Kulesi ne de Kül Krallığı var. Amazon'da indirime girmelerini bekliyorum. En kısa zamanda alıp okuyacağım. Çok beklemek istemiyorum. Çünkü detayları unutup okumaya başlayınca ilk 100 sayfa falan ilerlemiyor. En güzeli peş peşe okumak.

Cam Şato serisini fantastik okurlara mutlaka öneriyorum. İlk iki kitabı benim gibi sevmeseniz bile lütfen devam edin. Ateşin Varisi ile birlikte her şey harika bir yöne gidiyor. Her detayı düşünülmüş çok güzel bir dünya, çok güçlü karakterler, sizi şaşırtan bir sürü olay var. Daha ne olsun?

Gölgeler Kraliçesi benim çok sevdiğim fantastik kitaplardan biri oldu ve serinin devamı için heyecanlanmamı sağladı. Cam Şato serisini okuduysanız benimle yorumlarınızı paylaşırsanız çok sevinirim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere! :)

Yorumlar

  1. Ben Sis ve Öfke Sarayı'nı büyük bir zevkle okumuştum. O zamandan beri Sarah J. Maas favori yazarlarımdan biri, bu serinin de iyi kitaplarını okuyayım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı