2022 Nisan Ayında Okuduklarım | N.G. Kabal Ayı

Herkese yeniden merhabalar!

Nisan ayı benim için oldukça verimli geçti. Beş tane kitap okudum. Ayı farkında olmadan N.G. Kabal ile tanışma ayı ilan edip kendisinden 3 kitap okudum. Bir tanesi kelimenin tam anlamıyla kalbimi kırdı. Hepsinden detaylıca bahsedeceğim.

Ayın ilk kitabı reread yaptığım Ateşi Yakalamak'tı. Son sayfalarını nisan ayında okuyup bu şahane ikinci kitabı bitirdim. Ateşi Yakalamak benim serideki en favori kitabım. Katniss'in karakter gelişimini, Peeta ile olan ilişkisini ve evreni çok güzel anlatıyor. Hala Açlık Oyunları serisi ile tanışmadıysanız daha fazla beklemeden hemen kitaplara başlamanız gerek.

Okuduğum bir diğer kitap, son zamanlarda her yerde olan aşırı popüler bir kitap olan En Tatlı Kaçış. Çoğunluğun aksine kitabı pek beğenmedim. Size biraz En Tatlı Kaçış'tan bahsedeyim: Kitap, bir mafya kitabı. Yani en azından arka kapağında böyle yazıyor. Ama mafyayla en ufak alakası yoktu. Evet, romantizmin daha ön planda olacağını biliyordum. Yine de mafyanın bu kadar geri planda kalmasını beklemezdim. Ana karakter ve herkesin ölüp bittiği Nico'nun ne mafyalığını ne sahiplenici alfa erkekliğini gördük? Tek bir olay geliyor aklıma ve o da beni neredeyse hiç etkilemedi. Kitabı sevmememin bir diğer nedeni de karakterlerin çok ama çok sıkıcı olmalarıydı. Bu da diğer nedenim olan, yazarın üslubuna getiriyor bizi. Yazarın üslubu da en az karakterler kadar sıkıcı, dümdüz ve tatsızdı. Evet çok akıcı bir kitap. Vakit geçirmek ve popüler kültürden geri kalmamak adına okunabilir. Daha iyileri var mıdır? Kesinlikle var. Wattpad'de bundan daha iyi yazılmış yüzlerce mafya kitabı bulabileceğinizi düşünüyorum. Ben bu yazıyı hazırlarken serinin ikinci kitabı En Çılgın Takıntı çıktı. Biraz yorumları okuyup alıp almamaya ona göre karar vereceğim.

Gelelim ayın yıldızlarına: N.G. Kabal'dan 02:02 Ayçiçeği Karnavalı ve 03:03 Dolunayda Açan Çiçek.

Bu iki kitap Gençlik Serüveni serisinin üçüncü ve dördüncü kitapları. Seri dediğime bakmayın. Serideki bütün kitaplar birbirinden bağımsız ve istediğiniz sırayla okuyabileceğiniz kitaplar. Ama 02 ve 03 yer değiştiren ikizleri konu aldığı ve 03'te 02'den bazı karakterleri gördüğümüz için sıfır spoiler ile okumak adına 02 önce okunmalı. Twitter'da 03'ü çok fazla gördüğüm için dayanamayıp bu seriye başlamaya karar verdim ben de. Önce 02'yi okudum.

Öncelikle ikizlerimizden bahsedeyim: Dolunay ve Çiçek. Dolunay şanslı bir ailede büyümüş. Ekonomik olarak çok rahat. Çiçek daha şanssız. Hayatı zorluklarla geçmiş. Birbirlerini kitaptaki olaylar başlamadan bir yıl kadar önce buluyorlar. 02'nin başında da bir yanlış anlaşılma sonucu birbirlerinin yerine geçiyorlar. Evet, biraz klişe.

02:02 Ayçiçeği Karnavalı'nda Dolunay, Çiçek'in hayatının yerine geçiyor. Yoksul bir hayatı deneyimliyor, Çiçek'in arkadaşlarıyla tanışıyor ve aslında yaşamanın ne demek olduğunu keşfediyor. 02 tam bir yaz kitabı. Çok pozitif bir havası var. Yer yer oldukça güldürdü. Ama çok da beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Özellikle ilk yarı bazı noktalarda cringe, çoğu zaman da klişeydi. İkinci yarıda biraz daha toparladı. 02'nin güzelliğini 03'ü okuduktan sonra anladım diyebilirim. 02 benim için 03'e ve Çiçek'e hazırlık kitabı gibiydi.

03:03 Dolunayda Açan Çiçek... Benim kitaplığımın yeni incisi.

03'te diğer ikizimiz Çiçek'in hikayesini okuyoruz. Çiçek az önce bahsettiğim gibi hayatında çok fazla zorluk yaşamış bir karakter. Ayza ise aslında Dolunay'ın dünyasına ait birisi. Varlık içinde yaşamış. Ama Çiçek'i o kadar iyi anlayabiliyor ki. İkisinin arasındaki iletişim, Ayza'nın Çiçek'e yaklaşma biçimi, onu anlaması, ona hayatı sevdirme çabaları... Beni o kadar etkiledi ki anlatamam. 03 benim için içinde her şeyi barındırıyor dediğim kitaplardan. Beni güldürdü, içimi ısıttı, üzdü, ağlattı. Hayat gibiydi yani. Bu yüzden çok ama çok sevdim. Binlerce kez bunu söyleyebilirim.

03'ü, aslında N.G. Kabal kitaplarını Twitter'dan görüp okumaya karar verdim. Çok güzel alıntılar gördüm. 02'de internette gördüğüm ruhu bulamadığım için biraz hayal kırıklığına uğramıştım. Aklımdaki N.G. Kabal tam da 03'te okuduğumdu. Aklımda yer edinen, kitaplıkta her gördüğümde içimi ısıtan ve ara ara sürekli düşündüğüm bir kitap oldu 03. Tüm zamanlar favorilerime girdi. Elimde olsa herkese okutacağım kitaplardan birisi. Düşünce biçimine etki eden kitaplardan.

Nisan ayının son kitabı da N.G. Kabal'dan. En yeni kitabı; Saklambaç.

Saklambaç'ın okuduğum diğer iki kitabından daha farklı bir havası var. Saklambaç'ta Ophelia Valley isimli bir kasabadayız. Bu kasabada bir seri katil var ve amigo kızlardan iki tanesi çoktan ölmüş. Ve katil artık ana karakterimiz Ansel'in peşinde. Bir de kasabaya cinayetleri çözmek için gelmiş etkileyici ve gizemli dedektif Christopher var. Ansel'in en yakın arkadaşları olan Maddie ve Kylie'nin hayatları da eklenince kitap müthiş bir hal alıyor.

Saklambaç da oldukça hızlı okunan kitaplardan birisiydi. Dizi izlemek gibi hissettirdi. Kitabın havası bana aşırı derece Pretty Little Liars dizisini hatırlattı. Diziyi yeniden izlemek ve artık sonuna kadar gelme isteği uyandırdı içimde. Neyse, kitaba döneyim. Saklambaç'ta gerilim ilk sayfadan son sayfaya kadar bitmiyor. Ama bir yandan bu gerilim sizi baymıyor da. Yeter artık biraz sakinlik demiyorsunuz. Ansel'i inanılmaz sevdim. Dedektifle iletişimlerini, atışmalarını ve flörtleşmelerini okumak çok zevkliydi. Kitabın ortalarında giren Dylan karakteri ise toksikliğin kelime anlamı gibiydi ama bir yandan Ansel'le ilişkilerini merak etmekten ve onları aynı ortamda görmeyi istemekten de kendimi geri tutamadım ne yazık ki. Saklambaç öyle bir yerde bitiyor ki neye uğradığınızı şaşırıyorsunuz. Şu an ne olduğu, ne olacağı, ikinci kitap hakkında hiçbir teorim yok. Sabırsızlıkla bekliyorum.

Benim nisan ayım bu şekilde geçti. Vizelere hazırlık dönemimdi. Haftalarımın yarısını kütüphanede geçirmeme rağmen iyi okuduğumu düşünüyorum. Mayıs ayında vizelerim başlayacak. Biraz gerginim. Mayıs için çok güzel kitaplar seçtim, gerginliğimi alacaklarını umuyorum :) Sizler nisanda neler okuduğunuz, benim okuduklarımdan listelerinizde olanlar var mı, neler düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum. Başka bir yazıda görüşmek üzere <3

Yorumlar

  1. N.G. Kabal'dan Gecenin Hikayesi'ni okudum şu an Alacakaranlık serisi'den Tutulma'yı okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecenin Hikayesi'ni çok merak ediyorum ben de, iyi okumalar dilerim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı