Audrey'yi Bulmak / Senden Sonra Ben / Devrimin Kızı | Kitap Yorumlarım

Herkese yeniden merhaba! Bugün başlıktan da anlayacağınız üzere üç farklı kitapla ilgili yorumlarımı paylaşacağım. Bu kitapların yorumlarını neden tek bir postta toplamamın sebebi ise kitaplar hakkındaki fikirlerim oldukça kısa yazılar halinde. Aynı şeyleri tekrar ederek saçma ve uzun bir yazı yazmaktansa bu şekilde bir araya getirip yazmak daha mantıklı olur diye düşündüm.


AUDREY'YI BULMAK
Yazar: Sophie Kinsella
Yayınevi: Artemis Yayınları
Goodreads Puanı: 3,83
Sayfa Sayısı: 322
Audrey'yi Bulmak'ı ilk olarak Goodreads'te görmüştüm. Anksiyete temalı bir kitap olduğu için çok fazla ilgimi çekmişti. Artemis Yayınlarından çıktığında ise çok sevinmiştim.
Ana karakterimiz Audrey'in başına okulda kötü bir olay geliyor ve bunun sonucunda anksiyetesi sebebiyle evden dışarıya çıkamıyor; kendisini dışarıda rahat hissetmiyor diyelim. Hatta evde bile siyah güneş gözlükleriyle dolaşıyor.
Linus ise, Audrey'in erkek kardeşi ile bir oyun grubunda oldukları için evlerini ziyaret etmeye başlıyor. Ve Audrey'den hoşlanıyor.
Kitabı genel olarak beğendim. Kolay anlaşılır bir kitap ve sizi okuduğunuz süre boyunca iyi hissettiriyor. Audrey'in, Linus'un yardımıyla dışarıya çıkması, yapamadığı şeyleri yapmak için çaba sarf etmesi sizi mutlu ediyor okurken.
Tek sıkıntı ben kitapla ilgili yorumlar okurken daha çok anksiyetenin ciddi bir şekilde işlendiği bir kitap bekliyordum. Aslında ciddi biraz yanlış sözcük olmuş olabilir. Audrey'yi Bulmak'ın anksiyete ile ilgili sıkıntısı bana göre ön planda olmamasıydı. Tamam, bu Audrey'yin bütün hayatını etkiliyor olabilir ama bana sanki kitabın ana teması değilmiş gibi hissettirdi.
Kitapla ilgili en beğendiğim ayrıntı ise Audrey'yin anksiyetesinin başlamasına sebep olan o olayın ne olduğu anlatılmıyor. Bu olayın ancak Audrey anksiyetesinden tamamen kurtulduğunda anlatılması güzel olurdu.
Kitabı genel olarak beğendim. Bana oldukça güzel hissettiren bir kitap oldu. Kesinlikle önereceğim kitaplardan birisi değil. Favorilerime girmedi ama yine de okuduğum için pişman değilim.
Puanım: 4/5

SENDEN SONRA BEN
Yazar: Jojo Moyes
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Goodreads Puanı: 3,72
Sayfa Sayısı: 450
Senden Önce Ben benim favori kitaplarım arasında. Bu yüzden de Senden Sonra Ben için fazla umutluydum. Tamam kitapta Will olmayabilir ama yine de saçma olmayan bir şeyler okuyacağımdan neredeyse emindim çünkü Jojo Moyes başarılı bir yazar.
İlk olarak konudan bahsetmek isterdim ama yazacağım her şey spoilera girebileceğinden içerikten bahsetmek istemiyorum. Kitap sürprizlerle ve çok şaşıracağınızı tahmin ettiğim detaylara sahip.
Dediğim gibi kitaba büyük beklentiyle başladım. Kitabın çıkacağı haberinden beri aşırı heyecanlıydım. Ama kitap bütün heyecanımı aldı götürdü. Kitabın kapağını kapattığımda büyük bir hayal kırıklığına uğramıştım. Açıkçası Senden Sonra Ben olmasa da olurdu; olmasa daha iyi bile olurdu.
Bir kere ilk kitaptaki Louisa ile ilgili olan fikirlerim tamamen değişti ve bunu kötü anlamda söylüyorum. Senden Önce Ben'i bitirdikten sonra elbette Louisa'nın bundan sonra ne yapmış olabileceğini çok fazla düşündüm. Aklımın ucundan Senden Sonra Ben'de olanlar geçmedi diyebilirim. En uç ve açıkçası biraz saçma bir kurguyla karşımıza çıktı yazar.
Kitapta bir yere kadar en sevdiğim karakter Lily oldu. Kim olduğunu söyleyemem çünkü kitabın kilit noktası onun kim olduğu. Lily gerçekten güzel bir karakterdi. Ama sonra o da çok saçma bir şey yaptı. Saçma olayın üzerinden biraz geçmesiyle ben Lily'i yine eskisi kadar sevebildim ama yine de o olay gerçekleşmeseydi gerçekten çok harika olurdu.
Ve Sam senden nefret ediyorum. Daha başka bir şey söylemek istemiyorum. Gerçekten hikayenin neresinde olduğunu, karakterlerle olan bağını bir yana bırakıp söylüyorum Sam'i sevmedim.
Senden Sonra Ben, büyük bir hayal kırıklığıydı. Keşke okumasaydım demiyorum. Will'le ilgili küçük alıntılar, Louisa'nın onu hatırlaması (!) kitabı bitirmeme yardımcı oldu. Keşke yazar direkt Senden Önce Ben'in devamını anlatmaktansa Will'in Louisa'dan önceki hayatını anlatsaydı.
Senden Sonra Ben kitabı Senden Önce Ben filmi için heyecanı arttırmak içindi bence. Çünkü ilk kitabın çıkışının üzerinden yaklaşık üç sene kadar geçti. Belki bu biraz sert bir iddia oldu ama kitabı okurken aklımdan geçen tek şey buydu.
Senden Önce Ben'i okuduysanız ve beğendiyseniz okumak için sabırsızlandığınız bir kitap olabilir. Ama satın almadan önce iki kez düşünün derim.
Puanım: 3/5 (Üç puanda Lily ve Will için :') )


DEVRİMİN KIZI
Yazar: Amy Engel
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Goodreads Puanı: 3,96
Sayfa Sayısı: 264
Kurucunun Kızı benim çok beğendiğim kitaplardan birisiydi. İkinci kitap olan Devrimin Kızı içinse çok heyecanlıydım çünkü Kurucunun Kızı gerçekten çok ucu açık bitmişti. Ne olacağını çok fazla merak ediyordum.
Devrimin Kızı'nda Ivy artık çitin dışında ve yaşamaya devam etmek istiyor. Bu yüzden de şehirden uzaklaşıp ilerlemeye başlıyor. Birkaç olaydan sonra kitapta oldukça fazla yer sahibi olan yan karakterlerimiz Caleb ve Ash'le tanışıyor. Caleb ve Ash'i çok sevdim. Özellikle Caleb'ı. Böyle ukala değil de sert bir mizacı var. Ivy'e hemen güvenmiyor ve ona çok olmasa da sert davranıyor. Tabii sonradan buzlar eriyor denebilir.
Kitabın ilerleyen kısımlarında tahmin ettiğim şeyler gerçekleşti. Tahminimce bir olayı Kurucunun Kızı'nı bitiren çoğu kişi tahmin eder.
Devrimin Kızı da Kurucunun Kızı gibi çabuk okunan, sizi yormayan bir kitap. Okurken sonraki sayfada ne olacağını deli gibi merak ettiğiniz bölümlerde var. Özellikle son üç dört bölümü yerimde duramayarak okuduğumu hatırlıyorum. Gerçekten ilk kitaba göre bir tık daha başarılıydı. Bu kitapta yönetim biçiminin, suç işleyenlerin çitin dışına atılmasının ve evlilik kuralının insanları nasıl etkilediğini daha iyi anlıyoruz. Serinin bir distopya oluşunu da bu kitapta daha çok hissedebiliriz. Tabii distopya yönü ne kadar başarılı orası tartışılır.
Kitabın sonunda olan bir şey ise sadece karakterler için mutluluktan ölmenize sebep oluyor. Cidden o son bölümü okurken o kadar mutlu oldum ki! Devrimin Kızını sevmeniz için bir diğer nedense kesinlikle bu.
Kurucunun Kızı ve Devrimin Kızı önerebileceğim kitaplardan. Distopya sevdiğiniz bir türse ve sizi pek yormayacak, romantizmin biraz daha ağır bastığı bir seri arıyorsanız bir göz atın derim.
Puanım: 5/5

Benim Audrey'yi Bulmak, Senden Sonra Ben ve Devrimin Kızı hakkındaki düşüncelerim bu şekildeydi. Siz bu kitaplar hakkında ne düşünüyorsunuz -özellikle Senden Sonra Ben hakkında- yorum atarsanız çok sevinirim.
Başka bir yazıda görüşmek üzere!

Yorumlar

  1. Devrimin Kızı'nı ben de çok okumak istiyorum ama fiyatı pahalı geliyor. bir arkadaşımdan ya da kütüphaneden bulursam okuyacağım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı