Sevdiğim Tüm Erkeklere + Not: Seni Hala Seviyorum / Jenny Han Kitap Yorumum

SEVDİĞİM TÜM ERKEKLERE
Özgün Adı: To All The Boys I've Loved Before
Yazar: Jenny Han
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Goodreads Puanı: 4.11
Sayfa Sayısı: 360
***
NOT: SENİ HALA SEVİYORUM
Özgün Adı: P.S. I Still Love You
Yazar: Jenny Han
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Goodreads Puanı: 4.16
Sayfa Sayısı: 352
***
Herkese yeniden merhaba! Bugün harika bir genç yetişkin serisinin ilk iki kitabının yorumuyla karşınızdayım. Bu kitapları uzun zaman boyunca yabancı bloggerlarda görmüş ve çok merak etmiştim. Ülkemizde de birkaç sene önce ilk kitabın çıktığını biliyordum ama bir türlü okumamıştım. İlgim kaybolmuştu ve biraz daha klasiklere yönelmiştim. Ama geçenlerde ilk kitabı alıp okumaya başladım ve nasıl aktığını anlayamadım. İkinci kitabı ise yirmi dört saatten kısa bir zamanda bitirdim. Ve kitaplara gerçekten bayıldım! Kitapları arka arkaya okuduğum için de yorumlarını bir postta girmek istedim. 

Konumuz şu şekilde: Ana karakterimiz Lara Jean, hoşlandığı her oğlan için bir mektup yazıyor. Bu mektuplar daha çok artık onlardan hoşlanmayacağını anladığında veda mektubu niteliğinde oluyor. Şu ana kadar tam beş mektubu var. Önemli nokta şu ki bu mektuplar asla karşı tarafa gönderilmiyor, Lara Jean'in şapka kutusunun içinde duruyorlar. Ve Lara Jean'in hiç beklemediği bir anda mektuplar sahiplerine ulaşıyor. Bundan sonra da Lara Jean için her şey karışıyor. Kendini sahte bir ilişkinin içinde buluyor ve hayatında her şey değişiyor.

Lara Jean, başta -yani ilk kitapta, belli bir kısma kadar- sevdiğim bir karakter olmuştu. Sevimli bir kızdı ve kendini sahte bir ilişkinin içine atması o kadar da saçma gelmemişti. Ama özellikle ikinci kitapta kendisinden nefret ettim; okuduğunuzda ne demek istediğimi anlayacaksınız. Üzgünüm ama Peter Kavinsky'ı harcamak o kadar da kolay olmamalıydı!

Peter Kavinsky! Tam olarak lisede aşık olabileceğiniz bir karakter. Daha ötesi yok. Özellikle seri biraz ilerlediğinde mükemmel birisine dönüşüyor. En sevdiğim erkek karakterler listesinde, kesinlikle! Size Lara Jean'den küçük bir Peter tanımı da bırakıyorum: "Peter Kavinsky, koridorda yürüyordu. Sihir gibi. Yakışıklı, siyah saçlı Peter. O kadar iyi görünüyordu ki arka plan müziği hak ediyordu."

Ama kitaptaki asıl favorime gelecek olursak: Lara Jean'in kız kardeşi Kitty! Kendisi kitaptaki en harika karakterdi ve kesinlikle ablası Lara Jean'den daha aklı başındaydı, henüz oldukça küçük olmasına rağmen. Sarkastik tavırları ve kitaba neşe katmasına bayıldım. Elbette onu sevmemin bir diğer büyük nedeni de Peter'ı çok sevip her zaman korumasıydı. Canım Kitty!

Sevdiğim Tüm Erkeklere serisi, kesinlikle sizi reading slumptan çıkartacak bir seri. Arka arkaya okumanızı tavsiye ederim çünkü her iki kitap da pat diye, tam karakterlere ve olaylara alışmışken bitti. Son kitabı okumak için sabırsızlanıyorum ama Pegasus'un fiyatları ortada, almak için biraz daha beklemem gerekecek. Seri tam olarak Çevrimiçi Kız serisi tadındaydı. Eğer onu beğendiyseniz kesinlikle bu seriyi de beğenirsiniz. 

Ayrıca ilk kitap Sevdiğim Tüm Erkeklere ismiyle film oldu ve 17 Ağutos'ta Netflix'te yayınlandı. Türkçe altyazılı fragmanını izlemek için tıklayabilirsiniz! Zaten bu yazı biraz geç kaldığı için, filmi çoktan izlediğinizi ya da her yerde alıntıları, fotoğrafları gördüğünüzü düşünüyorum. Özellikle Twitter'da belli bir süre yalnızca bu film konululmuştu. Filmi ise gerçekten çok beğendim. Zaten cast seçimine bayılmıştım. Çok güzel bir uyarlama olmuştu. Umarım devam kitapları da filme uyarlanır. 

Sevdiğim Tüm Erkeklere'ye Goodreads'te 4 yıldız ve Not: Seni Hala Seviyorum'a da 3 yıldız verdim. Aslında kitapları yukarıda da anlattığım gibi çok sevdim ama özellikle 3 yıldızın en büyük sorumlusu Lara Jean'dir. Beni gerçekten çok sinir etti. 

Özetle, reading slumptan kurtulmak istiyorsanız ya da okuyacak eğlenceli bir kurgu arıyorsanız bu seriye mutlaka bakmanızı öneririm. 



Sevdiğim Tüm Erkeklere: 4/5!
Not: Seni Hala Seviyorum: 3/5!


Yorumlar

  1. Seri üç kitaptan mı oluşacak, devamı gelecek mi? Eğlenceli kitaplara benziyor. Severim böyle kitapları :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goodreads'te şu an üç kitap olarak gözüküyor. Tahminimce gelmez çünkü hiç dördüncü kitapla ilgili bir yorum görmedim. Kesinlikle çok eğlenceli kitaplar :)

      Sil
  2. Reading slumptan çıkarıyorsa okuma listeme alayım :D Şu sıralar genelde böyle kitapları tercih ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle reading slumptan çıkartır. Oldukça kolay bir anlatımı ve kurgusu var. Mutlaka listene alıp okumalısın :))

      Sil
  3. Kesinlikle reading slumptan çıkartır. Oldukça kolay bir anlatımı ve kurgusu var.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum