İzmir Kitap Fuarı 2019 | En Güzel Kitap Alışverişim


Herkese yeniden merhaba! Yılın en sabırsızlıkla beklediğim haftası geldi çattı. İzmir Kitap Fuarı, bu sene nisanın sonlarına doğru değil de başlarında yapıldı. Ve ne yazık ki tam da benim vize haftama denk geldi. Ama elbette ilk boş anımda hemen kendimi fuara attım.

Geçtiğimiz seneki fuarda, sınav senem olduğu için hayallerimdeki gibi bir alışveriş yapamamıştım. Ancak bu sene gönül rahatlığıyla uzun zamandır okumayı istediğim kitapların birçoğunu kütüphaneme ekleme şansı buldum. Şimdi sizlerle bunları paylaşacağım.

İlk olarak iki tane Ursula K. Le Guin kitabı aldım. Karanlığın Sol Eli, Gezici Kütüphane Kitap Kulübünün nisan ayı kitabı. Konusu oldukça ilgi çekici ve beğeneceğimi umduğum bir kitap. Tabii ki okuduktan sonra hakkında bol bol konuşacağız. Yerdeniz Büyücüsü ise uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı. Elbette adını çok kez duymuştum. Bu yüzden de bu iki kitabı fuar alanına girdiğim an hemen aldım.

Bir süredir Pegasus kitaplarını, fiyatlarının aşırı yüksekliğinden ötürü fuardan almayı tercih ediyorum; hoş, fuarda da öyle dehşet bir indirim yaptıkları söylenemez ama karşılaştırma yaptığımda internete göre biraz daha aşağıda fiyatlar oluyor. Hem de hasar kontrolü yaparak alma şansım da oluyor. Bir Milyon Evren, Firebird serisinin son kitabı ve çıkalı epey zaman oldu diye hatırlıyorum. Seriyle ilgili henüz hiçbir şey unutmadım. Çok heyecanlı bitmişti, okumak için sabırsızlanıyorum. Vahşi ise, okuma tarzımın benzediği bir booktuber'un çok övmesi üzerine listeme giren bir kitaptı. Okumak için ve yorumlamak için gerçekten sabırsızlandığım bir kitap. Umduğum gibi çok beğeneceğimi düşünüyorum.


Jane Eyre ise eminim ki herkesin okuma listesinde olan bir kitaptır. Bu alışverişte seveceğimden yüzde yüz emin olduğum kitaplardan birisi. Sadece ben bu kadar kalın bir kitap beklemediğimi itiraf etmeliyim. Daha önce bir kitapçıda falan inceleme şansım olmamıştı. Birazcık şaşırdım açıkçası.



Gelelim, alışverişin yıldız kitaplarından birisine. Yabancı'yı oldukça uzun zamandır okumak istiyordum. Ancak ya internet alışverişi yaparken baskısı olmuyordu ya da her yerde dizi özel baskısı vardı ki ben o kapağını beğenmediğim için almak istemiyordum. Ancak bu fuarda alma şansı bulabildim. Gerçekten aldığım için çok mutluyum. Biraz göz korkutan bir kitap. Küçük yazıları var ve kalın bir kitap. Vizelerim bittiği an okumaya başlayacağım. Oldukça sabırsızım.

Ve hiç hesapta olmayan ama aldığıma çok mutlu olduğum bir kitap ile devam ediyorum: Rüzgarın Adı. Kitap fuarlarında, stant çalışanlarıyla sohbet etmeyi falan çok severim ve bana bir kitap övüldüğünde, hele ki daha önceden adını duyduğum, takip ettiğim kişilerce beğenilmiş kitaplardan bahsediliyorsa, o kitabı genelde alıyorum. Pek hoş bir özellik değil açıkçası, pek memnun olduğum söylenemez. Ama bazen işe yarıyor. Rüzgarın Adı'nda olduğu gibi. Elbette okumak istediğim bir kitaptı ama tahmin edersiniz ki hacmi biraz göz korkutuyor. Artık yazın aklım oldukça rahatken okuyacağım bir kitap olacak. Beğeneceğimden emin olduğum kitaplardan birisi diyebilirim.


Klasik olarak fuardan bir de çizgi roman aldım. Bu sene bir taneyle yetindim çünkü çizgi roman okumayı sürekli erteliyorum ve elimde birikiyorlar. Planım İnanılmaz Örümcek Adam'ın devam ciltlerini almaktı, bende hala sadece birinci cilt var ama ikinin baskısı ellerinde yokmuş ve yakın gelecekte de olmayacağını söylediler. Bu durum biraz üzücü. Ben de zaten merak ettiğim İç Savaş'ı aldım. Endgame yaklaşıyorken Avengers'la ilgili bir şeyler okumak güzel olacak.

Benim alışverişim bu şekildeydi. Aldığım kitaplara baktığımda gerçekten çok mutluyum. Okuma isteğim şu anda zirvede. Hepsini okumak istiyorum ama şu an önceliğim halihazırda okumakta olduğum kitapları bitirmek. Sonrasında da neler okuduğumu, yorumlarımı buradan takip edebilirsiniz. Aldığım her kitabı yorumlamayı büyük bir sabırsızlıkla beklediğimi söylememe gerek yok sanırım :)

Başka bir yazıda görüşmek üzere :)

Yorumlar

  1. Kitap fuarlarına bayılıyorum :)) Jane Eyre ve Rüzgarın Adı çok sevdiğim iki kitap, keyifli okumalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap fuarları gerçekten eşi benzeri bulunmayan mekanlar. Umarım her iki kitabı da çok severim. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Harika kitap alışverişleri ve kitap kokuları çok güzeldir hiç dayanamam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, ben de. Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Jane Eyre ve Rüzgarın Adı’na olan merakım, ilgim gittikçe daha çok artıyor. Bir an önce okumak istiyorum. Umarım çok güzel bir alışveriş yapmışsındır. Yorum için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Yeni kitap alışverişleri insana ayrı bir okuma isteği veriyor değil mi :-)

    Jane Eyre benim en sevdiğim klasiklerden. Bence sen de seversin. Yabancı kalın olmasına rağmen kolay okunan bir kitap ama serinin devam kitaplarının sayıca çok ve hacim olarak kalın olması gözümü korkuttuğu için dizisini izlemekle yetinmeye karar verdim. Rüzgarın Adı benim de okuma listemde. Şimdiye kadar kitabı beğenmeyene rastlamadım.

    Çok güzel kitaplar almışsın. Hepsinin yorumunu sabırsızlıkla bekliyorum. İyi günlerde okuman dileğiyle :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı seri olarak gerçekten göz korkutuyor, eğer ilk kitabı seversem bütün seriyi nasıl okuyacağımı merak ediyorum doğrusu :) Rüzgarın Adı, en umutlu olduğum kitap sanırım, sevme ihtimalim gerçekten çok yüksek. Okudukça göreceğim artık. Yorum için çook teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Zevkle okursun umarım:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı