Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım / Elena Ferrante Kitap Yorumum (Napoli Romanları #1)


Herkese yeniden merhaba! Bugün dört ciltlik Napoli Romanları serisinin ilk kitabı hakkındaki yorumlarımı paylaşacağım.

Napoli Romanları, iki yakın arkadaşın bütün hayat hikayesini anlatıyor. Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım'da  Lenu ve Lila isimli ana karakterlerimizin çocukluk ve ergenlik yıllarını okuyoruz. Büyüdükleri mahallenin yapısı, kültürü, arkadaşlar arasındaki kıskançlık, mahallede büyüyen genç kızların yaşadıkları zorluklar, ailelerin nispeten cahil davranışları ve 50/60'ların İtalyası çok güzel bir şekilde anlatılıyor. Kitapta anlatıcımız Lenu ve artık yaşlı bir kadınken arkadaşı ile olan hikayesini yazmaya başlıyor. Bu yüzden de geleceğe yönelik referanslar, değerlendirmeler çokça bulunuyor. Ki bu okumaktan en keyif aldığım şeylerin başında geliyor.

Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım, yorumlara baktığımda genellikle okuyucuların beklentilerinin altında kalmıştı. Çoğunluk büyük bir beklentiyle başlamış seriye. Böyle olması çok normal çünkü kitabın ilk on, on beş sayfası kitap hakkındaki övgülere ayrılmış. Ama yorumları göz önüne aldığımda kitaba beklentisiz bir şekilde başlamaya çalıştım. Serinin devamında toparlanıp olaylı ve heyecanlı hale geleceğine yönelik bir beklenti içinde okumaya başladım. İlk okumamda otuz sayfa falan okuyup kitabı bırakmıştım ama zaten o dönemde elime aldığım hiçbir şeyi okuyamıyordum. Geçtiğimiz günlerde tekrar başlayıp dört oturuşta kitabı bitirdim. Gayet de keyif aldım.

Öncelikle kitabın durağan ve sıkıcı olduğu yorumuna asla katılmadığımı söylemeliyim. Özellikle ergenlik bölümü bence harikaydı. Büyük bir merak içinde okudum. Yer yer kendi ergenliğimi, arkadaş ilişkilerimi hatırlamam kitaba bağlanmamı ve daha çok merak etmemi sağladı. Zaten kitabın en güzel yönü de buydu bence. Bambaşka bir ülke, bambaşka bir kültür ama yine de her ergen kızın çevresiyle ve arkadaşlarıyla yaşadıkları aynı. Özellikle Lenu ve Lila'nın arkadaşlığı gibi bir arkadaşlığı çoğu kişinin yaşadığını düşünüyorum.

Kitabı çok ama çok severek okudum. Çok akıcıydı. Yazarın dili oldukça sadeydi. Anlatıcımız Lenu'nun, geçmişini anlattığı için, yer yer birkaç sayfa konuşma olmadan olayları anlattığı kısımlar vardı, özellikle o kısımlara bayıldım. Sadece bazen karakterlerimizin oturup yaşamları hakkında detaylıca konuştukları bölümler görmek isterdim ama bunun ileriki kitaplarda olacağını düşünüyorum. O yüzden serinin devamı için daha da heyecanlıyım. 

İkinci kitap Yeni Soyadının Hikayesi'nin Goodreads puanı 4.39! Ne kadar heyecanlı olduğumu anlatamam. Eylül ayında okuyacağım ilk kitap olacak ve gerçekten çok heyecanlıyım.

Benim Olağanüstü Arkadaşım ile seri harika bir başlangıç yaptı. Daha çok duyulması, hakkında konuşulması gereken bir kitap ve seri olduğunu düşünüyorum. Mutlaka göz atmanızı öneririm. Eğer okuduysanız da kitap hakkındaki düşüncelerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Başka bir yazıda görüşmek üzere!

Puanım: 4/5!

Yorumlar

  1. Ben de yeni duymuştum, çok beğenerek okuyorum. Mutlaka göz atmalısın :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum