Kitap Melezleri ile Blog Turu #2 Cennetin Rengi / E. V. Mitchell Kitap Yorumu + Okumak İçin Nedenler

CENNETİN RENGİ
Özgün Adı: The Color of Heaven
Yazar: E. V. Mitchell (Julianne MacLean)
Yayınevi: Arkadya Yayınları
Goodreads Puanı: 3,92
Sayfa Sayısı: 334
Arka Kapak Yazısı:
"Cennetin rengi nedir? Sonsuz Mavi... Saflığın temsili Beyaz... Huzurun diğer adı Yeşil... Peki sizin renginiz nedir?
Sophie Duncan herkesin hayalini kurduğu bir hayatı yaşıyordur. Başarılı olduğu bir işi, mutlu bir yuvası ve bu yuvayı neşesiyle taçlandıran bir de iki yaşında kızı vardır. Ancak bir gün aldığı bir haberle tüm dünyası altüst olur. O zamana kadar yaşadığı hayatın bir yalandan ibaret olduğunu anlayan Sophie, artık kaderini karşılama vaktinin geldiğinin farkındadır. Yok saydığı annesiyle yüzleşerek geçmişindeki sırların kilidini açacaktır. Ve öyle bir an gelecektir ki gerçekten yaşamakla sevmenin ne demek olduğunu doğaüstü bir olayla keşfedecektir. 
Cennetin Rengi her zaman umut vardır dedirten muhteşem bir hikaye. Aşkın gücünü, kendini yeniden keşfetmeyi, kalp kırıklığını ve iyileşmeyi anlatan bu romanı okurken, sayfaların akıp gittiğini anlamayacaksınız."
***
Herkese yeniden merhaba! Bugün Kitap Melezleri olarak okuduğumuz ikinci kitap olan Cennetin Rengi yorumumu paylaşmak için yazıyorum.
Bildiğiniz üzere, Kitap Melezleri adı altında bir blog turumuz var ve Ağustos'un 3ü ve 8i arasında Cennetin Rengi kitabının turunu yapıyoruz. Bugün turumuzun dördüncü günü ve kitap yorumumla Cennetin Rengi'ni okumanız için nedenleri sizlerle paylaşacağım!
Cennetin Rengi'nde Sophie'nin hikayesini okuyoruz. Sophie'ye göre yaşadığı hayat peri masalları gibi. Herkesin imrendiği bir hayatı yaşıyor Sophie. İyi bir kariyeri, mutlu bir yuvası ve iki yaşında bir kızı var. Her şey Sophie için oldukça harika ilerliyor. Ancak bir gün, hayatında güzel olan her şey tek tek yıkılmaya başlıyor. Ve zaten bütün her şey bundan sonra başlıyor. Sophie, yıllar önce onu terk eden annesinin yanına gitmeye karar veriyor ve onları terk etmesinin sebebini annesinden dinlemeye başlıyor.
Konuyu spoilersız daha farklı bir şekilde nasıl anlatırım inanın bilmiyorum. Çünkü kitabı okurken oldukça fazla şaşırdığım ve spoiler olabileceğini düşündüğüm yer vardı.
Kitapla ilgili düşüncelerime gelecek olursak:
Cennetin Rengi'ne bana ulaştığı günün akşamı hemen başladım. Kitabın kapağı ve iç düzenine o kadar hayran kalmıştım ki hemen başlamak istemiştim. Okumaya başladığım akşam kitabı yarıladım. O akşam kitabı bitirebilirdim de ama kitabın ilk kısımları o kadar hüzünlüydü ki daha fazla ağlamak istemediğim için kitabı bırakmıştım. Evet, kitapta oldukça fazla ağladım! Ertesi günde kalan yarıyı okuyup kitabı bitirdim. Normalde kitapları böyle kısa sürede bitirdiğimde pişman olurum, daha fazla günde okusaydım da daha uzun süre bu hikayenin içinde kalabilseydim diye düşünürüm. Ama Cennetin Rengi için böyle bir şey hissetmedim. Daha uzun sürede okusaydım kitabın beni bu kadar büyülemeyeceğini düşünüyorum.
Cennetin Rengi oldukça akıcı bir kitap. Yazarın oldukça akıcı bir dili var. Kurgu okurken sizi yormuyor. 
Kitapta iki farklı hikayeyi okuma şansı buluyorsunuz. Öncelikle Sophie'nin hikayesiyle başlıyorsunuz ve sonra Sohie'nin annesinin yanına gitmesiyle, annesi Cora kendi hikayesini anlatıyor. Açıkçası ben Cora'nın hikayesini okumayı daha çok sevdim. Özellikle Matt -hikayedeki yerini söylemem biraz spoiler gibi olabilir- en sevdiğim karakter oldu diyebilirim.
Cennetin Rengi, 8 kitaplık bir serinin ilk kitabı. Ama bu 8 kitap birbirinden bağımsız kurgulara ve karakterlere sahip. İkinci kitap olan The Color of Destiny (Kaderin Rengi) geçtiğimiz günlerde Arkadya Yayınları etiketiyle satışa çıktı. Cennetin Rengi'ni bu kadar sevmişken sanırım Kaderin Rengi'ne de bir şans vereceğim. Serinin diğer kitaplarını ise aşağı kısımda bulabilirsiniz.


5 Maddede Cennetin Rengi'ni Okumanız İçin Nedenler;
  1. Yürek burkan hikayeleri seviyorsanız, Cennetin Rengi tam olarak aradığınız kitap. Kitabı okurken çoğu yerde ağladım. Ağlamadığım zamanlarda da fazlasıyla üzgün hissettim. Çünkü yazarın anlattığı her iki hikayede de üzücü şeyler var.
  2. Akıcı bir kitap arıyorsanız, Cennetin Rengi incelemeniz gereken kitaplardan birisi. Yazarın dili oldukça akıcı. Okurken sayfaların nasıl geçtiğini bile anlamıyorsunuz.
  3. Ağır kurgulardan hoşlanmıyorsanız, size önerebileceğim kitaplardan birisi Cennetin Rengi olur. Yazar, fazla ağır bir kurgu işlemiyor. Okurken anlayamadığınız bir şey olmuyor ve bu da akıcılığı beraberinde getiriyor.
  4. Kapak ve iç tasarıma önem veriyorsanız, Cennetin Rengi'nin kapağına bakmanızı öneririm. Çünkü oldukça güzel bir kapak tasarımı var. Kitap bana ulaştığında kapağının ve iç düzeninin ne kadar güzel olduğu düşünmüştüm.
  5. Ve son olarak kitaplarda yazım hatalarına dikkat ediyorsanız, Cennetin Rengi sizden tam puan alacaktır. Bu konuda oldukça dikkatliyimdir ve Cennetin Rengi'nde neredeyse hiç hata olmadığını söyleyebilirim. 
Böylece blog turumuzun dördüncü gününü tamamlamış oluyorum. Arkadya Yayınlarına bize destek oldukları ve turu hazırlama sürecimizde bize oldukça nazik davrandıkları için çok teşekkürler! 
Ayrıca, instagram hesabımızda çekilişle 3 kişiye bu güzel kitabı hediye ediyoruz. Çekilişe katılmayı unutmayın! Çekiliş sayfası için bir tık!

Diğer arkadaşlarımın Cennetin Rengi ile ilgili yorumlarını okuyabilmeniz için tur takvimimizi aşağıda bulabilirsiniz :)
3 Ağustos | Kitap Yorumu + Ön Okuma | Okur da Okur
4 Ağustos | Kitap Yorumu + Alıntılar | Kitaplı Dünyam
5 Ağustos | Kitap Yorumu + Yurt Dışı Kapakları | Siyahsimsiyah Kitap
6 Ağustos | Kitap Yorumu + Okumak İçin Nedenler | Açelya'nın Kitapları
7 Ağustos | Kitap Yorumu + Yazar Tanıtımı | Kitaptan Blog
8 Ağustos | Kitap Yorumu + Vlog | Çizen Okuyucu


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı