Şimdi ve Sonsuza Dek Lara Jean / Jenny Han Kitap Yorumu

ŞİMDİ VE SONSUZA DEK LARA JEAN

Özgün Adı: Always and Forever, Lara Jean
Yazar: Jenny Han
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 329
GoodReads Puanı: 4.18
Arka Kapak Yazısı: 
"Lara Jean'in okuldaki son yılı tek kelimeyle harika!
Üstelik sabırsızlıkla beklediği daha pek çok şey var: New York'a yapılacak sınıf gezisi, erkek arkadaşı Peter'la gideceği okul balosu, mezuniyetten sonraki Plaj Haftası ve babasının düğünü. Sonrasındaysa Peter'la üniversiteye gidecektir, hem de hafta sonları eve gelip çikolatalı kurabiye yapabileceği kadar yakın bir üniversiteye.
Genç kız hayatının daha iyi olamayacağını düşünür, ta ki bazı beklenmedik haberler alana dek.
Değişimden korkan Lara Jean tüm planlarını baştan yapmak zorunda kalacaktır... Ancak kalbiniz ile aklınız farklı şeyler söylüyorsa hangisini dinlemelisiniz?"

***

Herkese yeniden merhaba! Bugün sizlerle çok sevdiğim serilerden birinin final kitabının yorumunu paylaşacağım. 

Sevdiğim Tüm Erkeklere, özellikle giriş kitabıyla bayıldığım bir seri olmuştu. İkinci kitabına çok da bayılmamış olsam da benzeri olduğu kitaplara göre daha başarılı bulmuştum. Ama bu yazının konusu olan üçüncü kitaba gelirsek: Bana göre serinin en kötü kitabı ne yazık ki buydu. Bunu gerçekten çok üzülerek söylüyorum. En sevdiğim ve beni çok iyi hissettiren bir seri ve harika bir final yapmasını çok isterdim.

Kitap, Lara Jean ve Peter'ın ilişkisinin güzel bıraktığımız bir noktadan ilerlemesiyle başlıyor. Lara Jean hala benim için sinir bozucu ve Peter hala harika. Karakterlerimiz artık son sınıf ve okul başvuruları başlamış durumda. Peter'ın gideceği okul lakros sayesinde kesin ve herkes ama kitaptaki herkes Lara Jean'in sonucuna odaklanmış durumda. Herkes onun Peter'la aynı okula gideceğinden neredeyse emin. Bu üniversite seçimin nasıl sonuçlandığını eminim hepiniz tahmin edersiniz çünkü bu bir genç yetişkin kitabı.

Herkes Lara Jean'in üniversite sonuçlarına odaklanmışken de aslında arka planda da olsa bir sürü olay var. Lara Jean'in babasının düğünü, Peter'ın babasının biraz daha kitaba dahil olması, Margot'nun yaptığı dramalar... Kitap aslında kendi çapında yeterince olaylı: ilk kitabın olaylısını kadar mükemmel değil tabii ki.

Peter, Margot, Kitty -özellikle-, Trina -bu kadına gerçekten bayıldım!- ve Lara Jean hariç herkesi çok seviyorum. Çünkü çok fazla drama yapmıyorlar. Ama Lara Jean bana göre kendimden sonra tanıdığım en Drama Queen insan ve bunu çok sinir bozucu bir şekilde yapıyor. Onun nedenlerini anlıyorum ama yapılması gerekenler kesinlikle Lara Jean'in yaptıkları değil. 

Kitap elbette akıcıydı. Ağır değildi kesinlikle. Anlatım ilk iki kitaptaki gibiydi hatta diğer iki kitaba göre daha hafif olduğunu bile söyleyebilirim. Kitapla ilgili en büyük sorunum merak unsurunu kullanamamasıydı. Lara Jean'in okul mevzusunun nasıl sonuçlanacağı zaten belliydi. Onun dışında da okuyucuyu merak ettirip sonraki bölüme gitmeye itecek en ufak bir şey yoktu. Eğer yazar bazı şeyleri merak unsurunu beslemesi için kitaba dahil ettiyse ve ben anlayamadıysam da demek ki gerçekten tahmin edilmesi basit şeylerdi.

Kitabı okurken aklımdan tek geçen yazarın bu kitabı devamını tahmin etmenin daha kolay olduğu bir finalle Lara Jean ve Peter'a veda etmek için yazdığıydı. Hani 'ikinci kitap son kitaptı devam kitabı olmayacak' deseydi bence seri daha güzel bir final yapmış olurdu ki ikinci kitabı ne kadar sevmedim biliyorsunuz.

Sonuca gelirsem: evet, okurken çok güzel vakit geçirdim ve beni mutlu edip iyi hissettiren bir kitap oldu. Bir genç yetişkin kitabının okuyucuya sunabileceği çoğu şey de içinde vardı. Ancak diğer iki kitabın yorumunda da bahsettiğim gibi bu seriyi biraz Çevrimiçi Kız serisiyle kıyaslıyorum çünkü iki seri yazılış ve kurgusu bakımından kitaplığımda birbirine en yakın olan seriler. Kıyaslama da şu şekilde: Çevrimiçi Kız serisi son kitabıyla bence serinin kalitesini bir tık arttırmıştı. Hala bir genç yetişkin kitabıydı ama biraz daha kaliteliydi ve yazarın kendini geliştirdiğini görebileceğiniz bir finaldi. Ama ne yazık ki Şimdi ve Sonsuza Dek Lara Jean'de bu durum yoktu. Bu yüzden bu türün favorisi olarak kitaplığımın birinci sırasında hala Çevrimiçi Kız serisi duruyor.

Lara Jean ve Peter'ın geleceğini öğrenmek, Lara Jean'in sinirlerinizi ne kadar zorlayabileceğini anlamak, ağır kitaplarınızın arasında okumak için hafif bir kitap seçmek istiyorsanız ya da yalnızca serinin diğer iki kitabını okuyup beğendiyseniz Şimdi ve Sonsuza Dek Lara Jean'i keyifle okumanızı dilerim. Başka bir yazıda görüşmek üzere!

Puanım: 2/5!


Yorumlar

  1. gerçekten çok güzel anlatmışsı ben şimdilik sadece ilk kitabını okudum ve hep merak ediyordum sonun peter'le mi yoksa başka biriyle biteceğini şimdi içim rahatladı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım serinin ikinci ve üçüncü kitaplarını beğenirsin, iyi okumalar. Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum