Yerdeniz Büyücüsü / Ursula K. Le Guin Kitap Yorumum



Herkese yeniden merhaba! Bugün çok güzel bir serinin ilk kitabı olan Yerdeniz Büyücüsü hakkında konuşacağız.

Yerdeniz serisi adını çok kez duysam da benim yeni yeni ilgimi çekmeye başlayan bir seri olmuştu. Kitap fuarında da zaten ilk aldığım kitaplardan birisiydi.

Yerdeniz Büyücüsü, tıpkı arka kapağında yazarın bahsettiği gibi büyümek teması üzerine gelişen bir kurguya sahip. Ana karakterimiz Çevik Atmaca'nın ya da Ged'in büyücü olarak büyümesini okuyoruz. Aldığı eğitimi, kişiliğinin bir büyücü olarak ona yaptırdığı hataları ve yeni tanıştığımız bu dünyayı tanımamıza yardımcı olacak yolculuğunu okuyoruz.

Yerdeniz dünyasına adım attığımız bu ilk kitabı ben gerçekten çok sevdim. Henüz acemi olan bir büyücünün hatalarını, bunlardan ders çıkarmayı bilmesini, hatalarını düzeltmek için cesaretli bir tavır sergilemesi... Hepsi çok yerinde ve çok güzel anlatılmıştı.

Yerdeniz Büyücüsü okuduğum ilk Ursula K. Le Guin kitabı değildi. Daha önce Karanlığın Sol Eli'ni okumuştum. Ancak iki kitabın ne konu itibariyle ne de yazarın üslubu açısından bir bağı var. Karanlığın Sol Eli, bana daha okurken bile çok yorucu ve ağır gelmişti. Ancak Yerdeniz Büyücüsü, oldukça rahat okunan bir kitaptı. Yazar, yerine göre daha karmaşık bir halde, yerine geldiğinde de daha sade bir üslupla anlatıyordu bize Çevik Atmaca'nın maceralarını.

Yerdeniz Büyücüsü'nü okumak, belki okuyan çoğu kişiye olduğu gibi, bana Harry Potter'ı okuduğum zamanki gibi hissetmemi sağladı ki çoğu kitap bunu başaramaz. Çünkü Harry Potter okuduğum hem ilk kitaplardan hem de ilk fantastik serilerden birisiydi. Yaratılan büyülü dünya beni eskiden daha da fazla büyülemişti. Ama şimdi çok fazla fantastik kitap okuduğum için, yeni şeyler beni kolay kolay heyecanlandıramıyor. Yerdeniz Büyücüsü hariç.

Yerdeniz Büyücüsü, 180 küsür sayfa boyunca temposunu hiç düşürmedi. Ancak belli bir yerden sonra, Çevik Atmaca'nın yolculuğu sırasında biraz sıkıldığımı itiraf etmeliyim. Kitabın sonunda Çevik Atmaca'nın yapması gereken şeyi, kitabın ortalarında tahmin ettiğim için sıkıldım muhtemelen. Bu sıkılma da kitabı bitirme süremi uzattı ne yazık ki. Ve bir yıldız düşüp, beş üzerinden dört verdim kitaba.

Sonunun tahmin ettiğim gibi olması da beni gerçekten çok sevindirdi çünkü ana düşmanımızla savaşmamızın sonuçlanması dışında güzel de bir mesaj vermiş olduğunu düşünüyorum. Kitabın finali, ayrıca ileri kitaplar için daha da çok heyecanlanmamı sağladı. Özellikle son bölüm bittikten sonraki, bir sayfalık ileriye dönük not, Çevik Atmaca'nın büyük bir büyücü olma yolunda yapacağı diğer bütün kahramanlıkları okumam için büyük heyecan duymamı sağladı.

Yerdeniz Büyücüsü, fantastik edebiyatı seven herkese önerebileceğim bir kitap ve seri. Serinin kitapları zaten gayet ince, özellikle yazın kolayca okunabileceğini düşünüyorum. İkinci kitap Atuan Mezarları, şu an kitaplığımda okunmak için bekliyor. Ancak ona geçmeden önce Jane Eyre'i okumaya karar verdim. Harika gittiğini ve bitirip hakkında konuşmak için sabırsızlandığımı söylemem gerek.

Yerdeniz Büyücüsü'nü okuyanların yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum. Bu kitabın finali hakkında ne düşündünüz, kitabı beğendiniz mi? Yorum yazarsanız çok sevinirim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

Puanım: 4/5!

Yorumlar

  1. Yazarı henüz okumadım ama seveni çok. Buda merakımı artırıyor. Özellikle bu serisini okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu serinin seveni gerçekten çok. İleriki kitaplarının daha da güzel olacağını düşünüyorum. Umarım okur ve beğenirsiniz :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı