Kitap Mimi |


Herkese yeniden merhaba! Bugün, İrem Can'ın başlattığı ve Edischar'ın beni etiketlediği kitap mimi sorularını yanıtlayacağım. Oldukça yavaş kitap okuduğum şu dönemde, blogun boş kalmaması adına bu mim gerçekten çok iyi oldu :)

1. Kitap size neler kattı?
Öncelikle tabii ki bugün olduğum insan olmamı sağladı kitaplar. Kişiliğimin, zevklerimin, kendimi ifade edebilme gücümün ve  hayal gücümün seviyesini kitaplara borçluyum. Bunların dışında, her zaman kaçabileceğim farklı dünyalar sundu bana kitaplar. Canım çok sıkıldığında her zaman Hogwarts'a gidebilirdim ya da hissettiğim bir şeyi satırlar arasında bulabilir benimle benzer şeyler yaşayan karakterlerle bir çıkış yolu bulabilirdim. Kitaplar hayatımın her anını değerli kılıyor diyebilirim.

2. Kitap arkadaş mıdır sizce?
Çoğu kitap evet. Hayatımızdan bir parça bulduğumuz kitapları daha çok sevmemiz de bundan bence.

3. Neden kitap okuyorsunuz?
Aslında bir yerden sonra alışkanlık olduğunu düşünüyorum. Küçükken faydalı olduğu söylendiği için ve bu alışkanlığı kazanmak için okuyordum. Ama artık bu daha çok kitap merak etmekle alakalı olmaya başladı. Derslerin, hayatın koşuşturmacasından, apayrı dünyalarda küçük bir dinlence.

4. Kitabı ne sıklıkla okuyorsunuz?
Bulabildiğim her boşlukta. Genelde geceleri daha hızlı bir okuyucu oluyorum. Gündüz dikkatimi dağıtan pek çok şey olabiliyor. Ama geceleri, akıcı bir kitapsa, yarısına kadar okuyabiliyorum; gönül ister ki bitireyim ama o çok sık olmuyor ne yazık ki.

5. Hangi türde kitaplar okuyorsunuz?
Çoğunlukla roman okuyorum; hikayeyle falan da aram pek iyi değil. Polisiye ve korku dışında, arka kapağını ve yorumlarını okuduktan sonra ilgimi çeken her şeyi okuyorum diyebilirim. Artık az çok neyi sevip neyi sevmeyeceğimi anlayabildiğimi düşünüyorum.

6. Kitap yazmayı düşündünüz mü?
Evet. Hala düşünüyorum ve çalışmalarım var. Elbette hem yaşım hem yazdıklarım bir yazar olabilmem için yeterli değil. Ama bir gün bu hayalimi gerçekleştirebileceğime gönülden inanıyorum.

7. En sevdiğiniz yazar kim?
Buna tek bir cevap vermem imkansız. Özellikle bu üçünü birbirinden asla ayıramam. J.K. Rowling, Haruki Murakami ve Deborah Harkness.

8. Kitapları ciltler misiniz?
Hayır ama oldukça özenli bir şekilde saklamaya dikkat ediyorum. Yine de sanırım bu kadar dikkat etmenin sonucu olarak başlarına sürekli bir şeyler geliyor.

9. Gezi kitaplarını sever misiniz?
Daha önce gezi kitabı okumadım. O yüzden sevip sevmeyeceğimden emin değilim.

10. Kitap alırken kapağına göre mi seçersiniz?
Hayır. Kapağı ilgi çekmesi açısından önemli bir kriter ama kapağını beğendiğim için kitap almıyorum. Sadece Zweig'ın Olağanüstü Bir Gecesi'ni arka kapağını okumadan almıştım. Ama sonuçta yazarının da bunda bir etkisi olduğu için, sadece kapağına göre almış sayılmam bence.

Benim cevaplarım bu kadardı. Kimseyi etiketlemiyorum; eğer okuduysanız ve sorular ilginizi çektiyse kendinizi etiketlenmiş sayıp cevaplayabilirsiniz. Başka bir yazıda -umuyorum ki bir kitap yorumunda- görüşmek üzere!

Yorumlar

  1. Hogwarts <3
    Umarım kitabını en kısa zamanda okuruz :)

    YanıtlaSil
  2. İlerde senin kitabının da çıkmasını heyecanla bekliyoruz. Çok hoş cevaplar :)

    YanıtlaSil
  3. İçten cevaplar vermişsiniz, keyifle okudum :)

    YanıtlaSil
  4. Yine mimlendin Açelya'cım, son gönderilerin hep mim ile dolacak sanırım :)

    YanıtlaSil
  5. J.K. Rowling'i ben de çok severim. Bu yüzden senin sevdiğin diğer yazarları da okumaya çalışacağım. Belki onları da severim.

    Umarım kitabını bitirebilirsin. Biz de senin kitabını okur, blogumuzda yorumlarız :-)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı