2020 Klasik Okuma Maratonu #kom2020

Herkese yeniden merhaba! Bugün Okuyan Muggle'ın düzenlediği klasik okuma maratonu için neler okumayı planladığımdan bahsedeceğim.

Listeyi hazırlarken en kötü okuma hızımı düşünerek her aya bir klasik denk gelecek şekilde 12 kitap okumaya karar verdim. Ama yazın daha motive olduğum zamanları düşünürsem bu sayı 15 veya 18i bulabilir.

Elbette öncelik kitaplığımda uzun zamandır okunmayı bekleyen klasik kitaplarımda olacak. Bunlar içinde en heyecanlı olduğum kitap daha doğrusu yazar Virginia Woolf. Kendisini uzun zamandır okumak istiyorum ama bir türlü başladığım kitabını okumaya devam edemiyorum. Bana en son denememe kadar ağır gelen bir yazar kendisi. Ama bu sene okumakta kararlıyım. Bu yüzden listeye sadece bir kitabını, herkesin başlangıç için uygun gördüğü, Mrs.Dalloway'i ekledim.

Bunun dışında kendime yalnızca kitaplığımda bekleyen klasiklerin bazıları ile ilgili bir liste hazırladım. Okuyacağımdan emin olduklarımı dahil etmek istedim. Bu da 8 kitabımın belli olduğu anlamına geliyor. Onlar da şu şekilde:

  • Hayvan Çiftliği - George Orwell
  • İki Şehrin Hikayesi - Charles Dickens
  • Bülbülü Öldürmek - Harper Lee
  • Dorian Gray'in Portresi - Oscar Wilde
  • Mrs. Dalloway - Virginia Woolf
  • Suç ve Ceza - Dostoyevski
  • Bir Delinin Anı Defteri, Palto, Burun - Gogol
  • Northanger Manastırı - Jane Austen
Bunlar dışında da okunacaklar listemdeki kitaplarla devam edeceğim ama onları da belirlersem kendime bir alan bırakmamış olacağım ve bu da çoğu zaman reading slumpa girmemin en büyük nedenlerinden biri olmuştur. 

Bu etkinlik beni, kitaplığımdaki kitapları ve okuma listemi incelerken bile motive etti diyebilirim. Okuyan Muggle'ın blogunu ve kendisinin maraton için hazırladığı yazıyı mutlaka inceleyin derim; tıklayabilirsiniz.. Umarım etkinliğe katılan bütün okuyucalar, planladıkları şekilde okumalar gerçekleştirebilir. Başka bir yazıda görüşmek üzere :)

Yorumlar

  1. Listen çok güzel! Bülbülü Öldürmek ve İki Şehrin Hikayesi benim de okumak istediğim kitaplar arasında. Listenki kitaplardan bazılarını okudum, Hayvan Çiftliği, Dorian Gray'in Portresi ve Suç ve Ceza. Hepsi birbirinden güzel klasikler. Umarım maratondan istediğin kadar verim ve elbette keyif alabilirsin. Katılımın beni çok mutlu etti, klasik okumak konusunda birbirimizi heveslendirmek gerçekten işe yarıyor. İyi okumalar diliyorum ve kitaplar hakkındaki yorumlarını merakla bekliyorum :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini okumak için sabırsızlanıyorum. Umarım güzel bir maraton olur. Çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  2. Teşekkür ederimm umarım beğeneceğim kitaplar olur :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı