Küçük Kadınlar / Louisa May Alcott #kom2020


Herkese yeniden merhaba! Bugün sizlerle modern klasikler dizisinin son çıkan kitaplarından biri olan Küçük Kadınlar hakkındaki yorumlarımı paylaşacağım.

Küçük Kadınlar kitabını yıllar önce Friends izlerken duymuştum. Joey, Rachel'ın önerisiyle kitabı okuyordu ve bölümlerden birisinin ana temasını oluşturuyordu diyebilirim. O zamandan beri oldukça merak ettiğim bir kitap. 2019'da da çok sevdiğim oyuncuların yer aldığı filminin çıkmasıyla kitaba olan merakım daha da çok arttı.

Küçük Kadınlar Meg, Jo, Beth ve Amy isimli dört kız kardeşin daha iyi insanlar olmak istemeleri, anneleri ve komşuları ile yaşadıkları ilişkileri konu alan bir kitap. Kızların hepsinin kendilerinde değiştirmek istedikleri huyları hakkında bir şeyler yapmalarını okuyoruz. Aslında temelde, büyüme çağında olan kızların çevrelerindeki kişilere ve olaylara nasıl tepki verdiklerini, nasıl büyüdüklerini okuyoruz. Annelerinin onlara verdiği nasihatlar ve kendi çıkarımları da kitabı ve kızları besliyor, geliştiriyor.

Küçük Kadınlar beni reading slump'tan kurtaran bir kitap oldu. Bu ay istediğim gibi kitap okuyamadım. Ayın başında okumaya başladığım ama yarım bıraktığım birçok kitap var. Neyse ki Küçük Kadınlar onlardan biri olmadı.

Kitabın beni reading slump'tan kurtarmasının en önemli nedeni çok sade ilerlemesiydi. Okuyucuyu asla yormayacak bir kitaptı. Ağır bir konusu yoktu. Kitabın başındaki bazı bölümler birbirinden kopuktu. Bu da okumayı bir nebze olsun kolaylaştırıyordu. Kitabın çok akıcı olduğunu düşünmüyorum. Akıcılığı sağlayan birbirine kenetlenmiş bölümler, iç içe geçmiş konular, yazarın attığı bir sürü düğümün çözümüne karşı duyduğumuz merak oluşturuyor. Ama Küçük Kadınlar'da bu çok da yoktu. Kitabı bitirmenizi sağlayan şey olaylara karşı duyacağınız merak değil de bu kız kardeşlerin hayatının iyi bir yönde olmasını istemeniz olacaktır. En azından benim için öyleydi. Çünkü karakterlerin hepsi çok sevilesi kızlardı.

Kitabı bitirdikten sonra 2019 yapımı filminin fragmanını inceledim. Zaten oyuncu seçimlerini herkes gibi ben de çok beğenmiştim. Ancak benim okuduğum baskı Küçük Kadınlar'da filmde olan bazı yerler yoktu. Spoiler olmaması için söylemiyorum nereler olduğunu. Sonra Goodreads'i incelediğimde -bu arka kapakta da yazıyormuş aslında ama okumamıştım- Küçük Kadınlar'ın devam kitapları olduğunu gördüm. Özellikle bir sonraki kitap olarak gözüken Good Wives bazı baskılarda, Küçük Kadınlar ile beraber yayımlanmış. Umarım İş Bankası Kültür Yayınları devamını da çıkartmayı düşünüyordur. Çünkü devamını okumayı gerçekten çok istiyorum. Belki kısa süre içinde çıkartılar diye filmi izlemeyi biraz daha erteleyeceğim. Zaten şu sıralar pek de film havamda değildim.

Küçük Kadınlar benim keyifle okuduğum, oldukça naif, yer yer güldüren bazen de hüzünlendiren bir kitaptı; kısacası içinde hayattan her şey vardı. Kolay okunan, çok da uzun olmayan güzel bir hikaye arayışındaysanız bir göz atın derim.

Benim Küçük Kadınlar hakkındaki düşüncelerim bu şekildeydi. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere! 

Puanım: 4/5!

***

 - Gerçek bir yeteneğin ya da iyi huyların uzunca bir süre fark edilmemesinde sakınca yok; fark edilmese bile o yeteneğe sahip olduğunu bilmek ve onu iyi kullanmak insanı tatmin edebilir; gücün bütün çekiciliği alçakgönüllülüktedir. 

- Sürekli yeni sayfalar açıyorum ve onları mahvediyorum tıpkı yazı defterimi mahvettiğim gibi; öyle çok başlangıç yapıyorum ki hiçbirinin sonu gelmiyor.

***

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı