Yetişkinlerin Yalan Hayatı / Elena Ferrante Kitap Yorumum

Herkese yeniden merhaba! Yetişkinlerin Yalan Hayatı, aslında 2020'nin son kitabıydı ancak yorumunu yazmaya ancak fırsat bulabiliyorum.

Elena Ferrante, 2020'de binlerce kez söz ettiğim Napoli Romanları serisi ile tanıştığım bir yazardı. Hikaye anlatış biçimine hayran kaldığım yazarlardan birisi kendisi. Ve 'alışveriş listesi yazsa okurum' listeme dahil edebileceğim yazarlardan olmuştu, seriyi bitirdikten sonra. Yetişkinlerin Yalan Hayatı da açıkçası konusuna bakmadan, yazarı için satın aldığım bir kitaptı. Neyse ki yazarla ilgili düşüncelerimi pek de etkilemedi kitap.

Yetişkinlerin Yalan Hayatı'nda ana karakterimiz Giovanna bizi karşılıyor. Giovanna, Napoli'de ayrıcalıklı bir çocukluk yaşıyor, ailesiyle arası oldukça iyi ama yavaş yavaş ergenlik sorunları başlıyor. Bu sorunlarla beraber ailesiyle ilgili bilmedikleri gün yüzüne çıkıyor ve biz de Giovanna'ya ailesiyle ilgili araştırmalar yaparken eşlik ediyoruz.

Kitabı genel olarak beğenmediğimi söyleyerek başlamak istiyorum. İlk yarısını okumak keyifliydi. Aile neleri gizliyor, daha neler varmış acaba diye merak ederek okudum. Yer yer de şaşırdım. Giovanna'nın ergenliği çok güzel anlatılmıştı. Çevresine ve kendisine karşı olan gerçek dışı algıları ve bunlar sonucunda yaptıkları kurguya çok güzel yedirilmişti. Ama ikinci yarıda hem sırların çoğu (neredeyse tamamı) ortaya çıktığı için merak unsuru ortadan kalktı hem de Giovanna dayanılmaz bir karaktere dönüştü. Kitabın durağanlaşması, okumaya devam etmemi oldukça zorlaştırdı ama Ferrante belki sonuç bölümlerinde bir şeyler yapar diye bekledim ama o da pek olmadı.

Elena Ferrante'nin çevrilmiş kitaplarının hepsini okumayı hala çok istiyorum. İkinci yarısını sevmesem de okumaktan pişmanlık duyduğum bir kitap olmadı Yetişkinlerin Yalan Hayatı. Dediğim gibi özellikle Giovanna'nın ergenliği ile ilgili kısımlardan çok keyif aldım. Belki Napoli Romanları serisinden önce okusaydım kitabın bütününü sevebilirdim.

Yetişkinlerin Yalan Hayatı'nın yorumu ile 2020'yi ile ilgili konuşacağım her şey bitmiş oluyor. 2021'e okuma anlamında oldukça iyi başladım. Kısa süre içinde bunları sizlerle paylaşmaya başlayacağım. Başka bir yazıda görüşmek üzere!

Puanım: 2/5!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı