2020 | Okuduklarım, Favorilerim, Yeni Yıl Hedeflerim



Herkese yılın ilk gününden merhabalar!

2021 umarım hepimiz için sağlık dolu, mutlu, huzur dolu, gönlümüzce dışarı çıkıp gezebildiğimiz, sevdiklerimize sarılabildiğimiz ve daha özgür hissedebileceğimiz bir yıl olur.

2020 oldukça zorlayıcı bir yıldı. Corona virüsün hayatımıza girmesi, bir anda evlere kapanmamız, uzaktan eğitimin başlaması, belirsizlik, korku ve endişe dolu bir yıldı. Elbette yeni bir yıla girmemizle bunların hepsini bir anda arkamızda bırakacak değiliz ama yeni bir yılın insanın içine umut doldurduğu büyük bir gerçek. 

Yıl, bu denli zorlayıcı olsa da kitaplar anlamında uzun zamandır bu kadar verimli geçirdiğim bir sene olmamıştı. Bu yılki okuma hedefim, 36 kitaptı. Her ay üç kitap okurum diye düşünerek, minimum hedef olarak bu sayıyı belirlemiştim. Bir noktaya kadar iyi gidiyordum, hedefimi bayağı aşacağımı öngörmüştüm ama okulumun başlaması ve İzmir depremi sonrası okuma hızımı oldukça kaybettim. Ve yılı 38 kitap okuyarak bitirdim.


Northanger Manastırı, Gemina ve Obsidio'yu eklemeyi unutmuşum :(

Çok güzel kitaplar okudum. Çoğunu sevdim. Harika serilere başladım. Bir sürü sevdiğim kitabı yeniden okudum. Şimdi sizlere okuduğum bütün kitaplardan bahsetmek istemiyorum. Yalnızca tekrar tekrar bahsedilmesini hak ettiğini düşündüğüm, bu yılın favorilerinden bahsedeceğim sizlere ve hepsinin yorumlunun linkini de yazının sonuna bırakacağım. Yıl içinde okuduğum diğer kitapların yorumlarını da blogda bulabilirsiniz :)


Bu yılın favorilerinden ilki Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası. Nisan ayında okuduğum bir kitaptı. Birkaç gün içinde bitirdiğimi hatırlıyorum. Kitap, 50'lerin çok ünlü Hollywood yıldızı Evelyn Hugo'nun biyografisini yazdırmasını anlatıyor. Evelyn'in hayat hikayesini, medyada büyük yankı uyandıran yedi evliliğini, ünlü olma yolculuğunu ve bu yolculukta yaptığı fedakarlıkları, günün sonunda bu fedakarlıklara değip değmediğini ve daha pek çok şeyi okuyoruz. Kitabı bitirdiğim andan itibaren, kitaplığımda her gördüğümde aklıma kitaptan random sahneler geliyor; 'aa böyle bir şey de olmuştu' diye. Ki bu sayılı kitap için başıma gelir. Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası, yanlış hatırlamıyorsam ilk iki yüz sayfa içerisinde sizi çok şaşırtacak bir yöne dönecek ve tam bu nedenle herkese önerebileceğim bir kitap değil. Ama önyargıları kırma, empati duygusunu geliştirme açısından okuyucusuna çok fazla katkısı olacağını düşündüğüm bir kitap. Mutlaka göz atmanızı öneririm.

Bu yılın bir diğer favorisi Jane Austen'dan Akıl ve Tutku'ydu. Jane Austen benim en sevdiğim yazarlardan birisi. Karakterlerini, hikaye anlatışını, verdiği mesajları çok ama çok seviyorum, çok keyif alarak okuyorum. Akıl ve Tutku'yu da uzun zamandır çok merak ediyordum. Beklentimi harika bir şekilde karşıladı. En sevdiğim Jane Austen romanı oldu kesinlikle. Tekrar, tekrar okumak isteyeceğim kitaplardan birisi. Herkese şiddetle tavsiye ediyorum.

Martin Eden, yılın ilk ayında okuduğum ve bir noktaya kadar sıkıldığım bir kitaptı. Ama son yüz, yüz elli sayfasıyla beni benden alıp hem 2020 hem tüm zamanlar favorilerimden birisi oldu. İçinde her şeyin bulunduğu nadir kitaplardan birisiydi Martin Eden. Kişisel gelişim olarak da yorumlayabilirsiniz, aşk kitabı olarak da, bir dönem kitabı olarak da. Çok yönlü ve sizi derinden etkileyen bir kitap olacağından eminim.

Bir diğer favorim Susanna Tamaro'nun Yüreğinin Götürdüğü Yere Git kitabıydı. Bu kitapla ilgili ne söyleyebilirim bilmiyorum. Biraz klişeye kaçan bir kitap olduğunu kabul etmeliyim. Ama bazen zaten biliyorum dediğimiz basit şeyleri unutabiliyoruz ve Yüreğinin Götürdüğü Yere Git, bunları okuyucusuna hatırlatan çok sıcak bir hikayeydi. Bir sürü yerin altını çizdiğim, başucu kitabı olarak niteleyebileceğim bir kitaptı. Kalın bir kitap değil, hem bu yüzden hem de yazarın dilinden dolayı oldukça hızlı okuyabileceğiniz bir kitap. Bir göz atmanızı öneririm.

Napoli Romanları bu seneme damgasını vuran seri oldu diyebilirim. Harika bir serüven, hala kopamadığım karakterler... Bazı sevdiğimiz şeyleri kendimize saklamak isteriz, kimse bilmesin ve bize özel kalsın isteriz, ki bunu sıklıkla yapan birisiyim. Ama konu Napoli Romanları'na geldiğinde, istiyorum ki herkes bu seriyi okusun. Her okuyucunun kendi yaşına ve yaşantısına göre ayrı dersler çıkarabileceği, başka karakterlerle bağ kurabileceği bir seri. İçerisinde gerçekten yüzlerce tema var. Ama beni en çok etkileyen ve seriye bu kadar bağlanmamı sağlayan kesinlikle iki ana karakterimiz arasındaki dostluk ve feminizm detaylarıydı. İki yakın arkadaşın İtalya'nın varoş mahallelerinde başlayan ve türlü türlü yerlere çekilen harika yaşam öykülerini mutlaka okumalısınız. 2021 listelerinize dahil etmeniz gereken serilerden birisi.

Yılın son favorisi de Kızıl Kraliçe. Aslında henüz serinin yalnızca iki kitabını okudum ama bu listeye genç yetişkin/fantastik edebiyattan bir kitap da dahil etmek istedim. Bu sene okuduklarım içinde de buna en layık kitap Kızıl Kraliçe'ydi. Yavaş ilerleyen bir kurgusu olsa da, gelişme ve sonuç bölümleri oldukça akıcı ilerliyor. Herkesin seveceğini düşünmüyorum ama yazarın olayları ilmek ilmek işlediği, bir noktaya kadar durgun ilerleyen ama oldukça heyecanlı bir seriye başlamak istiyorsanız, göz atmanızı tavsiye edeceğim kitaplardan birisi.

2020 favorilerim bu şekildeydi. Biraz da önümüzdeki yıldan bahsetmek istiyorum.

2021 için kendime 50 kitaplık bir hedef koydum. Zaman yaratabildiğimde oldukça güzel bir şekilde okuyabildiğimi görünce, 2021'de bu zamanı biraz daha arttırarak bu hedefimi tamamlayabileceğimi düşünüyorum. Ayrıca 2021'de okumayı planladığım bir sürü seri var, bu yüzden de hedefi tamamlayabileceğimi düşünüyorum. Bu sene Harry Potter'ı tekrar okuyacağım, bunun için çok ama çok heyecanlıyım. Ayrıca Yüzüklerin Efendisi'ni bu sene mutlaka okumak istiyorum. Bunların dışında her zamanki gibi doğaçlama ilerleyeceğim. Ama klasik kitap sayımı kesinlikle arttıracağım. 

Umarım 2021 hedeflerimizi gerçekleştirebildiğimiz, bizi mutlu eden bir yıl olur. Herkese bir kez daha mutlu yıllar dilerim. 2021'in ilk kitabının yorum yazısında görüşmek üzere :)


Kızıl Kraliçe - Victoria Aveyard

Yüreğinin Götürdüğü Yere Git - Susanna Tamaro

Akıl ve Tutku - Jane Austen

Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası - Taylor Jenkins Reed

Martin Eden - Jack London

Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım - Elena Ferrante (Napoli Romanları 1)

Yeni Soyadının Hikayesi - Elena Ferrante (Napoli Romanları 2)

Terk Edenler ve Kalanlar - Elena Ferrante (Napoli Romanları 3)

Yorumlar

  1. Çok verimli bir yıl olmuş. Her türden bol bol okumuşsunuz tebrik ederim. Uyumsuz serisini bitirmiş ve beğenmiştim. Kızıl kraliçe serisinin ise son kitabını henüz okuyamadım ancak diğer kitapları gayet güzeldi.

    YanıtlaSil
  2. Umarım hedeflerine ulaşabilirsin ve okuduğunda Napoli Romanları'nı çok beğenirsin :) ❤️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı