Daisy Jones ve This Six | Taylor Jenkins Reid Kitap Yorumum


Herkese merhabalar!

Taylor Jenkins Reid, çoğumuzun hayatına -muhtemelen- Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası kitabı ile girmiştir. Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası hem 2020 hem de tüm zamanlar favorilerime giren bir kitaptı. Her detayını çok sevdiğim ve sık sık düşündüğüm nadir kitaplardan birisidir. Yazarla da müthiş bir başlangıç yapmıştım. Taylor Jenkins Reid, inanılmaz bir üsluba sahipti. Evelyn Hugo'nun yaşamını okumadıysanız ve daha detaylı fikre ihtiyacınız varsa tıklayıp yorumumu okuyabilirsiniz.

Taylor Jenkins Reid'i bu kadar sevmişken Türkçeye çevrilmiş bir diğer kitabını okumadan rahat edemezdim. Daisy Jones ve The Six çıkalı bayağı zaman geçti aslında; çıktığı gibi sipariş edip okumadım. Bunun en önemli sebebi kitabın klasik roman akışı şeklinde ilerlememesidir. Kitap, isminde geçen Daisy Jones ve The Six grubu üyelerinin ve yaşanan olaylara tanıklık etmiş isimlerin röportajlarından oluşuyor. Yani neredeyse her paragrafta farklı bir karakter konuşuyor. Bunu okumanın keyifli olmayacağını düşünüp kitabı hemen almamıştım. Ama yine Amazon'da yüzde elli gibi bir indirime denk gelip kitaplığıma yaklaşık bir ay önce eklemiştim. Birkaç gece önce de hiç hesapta yokken alıp okumaya başladım.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki kitabın yazılış tarzı okuma konusunda hiçbir zorluk çıkartmıyor. Anlam karmaşası yok, olay takibi zorlaşmıyor. Tıpkı bir anlatıcıdan okuduğumuz romanlar gibi oldukça düzgün bir akışta ilerliyor. Ama tek dezavantajı karakterlere bağlanmayı, onlarla empati yapmayı ve karakterleri anlamayı biraz zorlaştırması.

Kitap, Daisy Jones ve The Six isimli bir grubun 70lerde nasıl ünlü olduğunu, deyim yerindeyse tüm dünyayı salladığını anlatıyor. Daisy Jones'un hayatını, The Six'in kuruluşunu, bu ikilinin bir araya gelişini, hit albümlerini nasıl yaptıklarını ve bir anda dağılmalarını anlatıyor. Aslında bu dağılmanın perde arkasını sunuyor. 

Kitap çok keyifli başladı. Okumaya alışık olmadığım bir tarzda yazıldığı için çok keyif alarak ve hızlı okumaya başladım. Okul yoğunluğum içerisinde hızlı da okudum kitabı; iki buçuk günde falan bitirdim. Ama bir noktadan sonra sıkıldığımı ve bitirmek için okumaya devam ettiğimi hissettim. Bu yüzden de dört yıldız verdim. Böyle hissetmemin en önemli sebebi kitabın belli bir yerden sonra bir döngüye girmesi ve habire aynı şeyleri anlatmasıydı. Bahsettiğim nokta albüm hazırlık süreciydi. Başta bu kısımları keyifle okusam da melodisi hakkında hiçbir şey bilmediğim ve sürekli ne kadar güzel olduğu söylenen şarkılar hakkında bir şeyler okumak sıkıcılaştı.

Aslına bakarsanız kitabın genelinde bir aynı şeyleri tekrar etme vardı. Daisy'nin harika bir şarkı yazarı olması, çok özgün bir tarzı olması, şarkıları müthiş söylemesi, uyuşturucu sorunları... Bir noktada sıkmaya başladı.

Daisy Jones ve The Six kitabının benim için favorilerden biri olmamasının en önemli nedeni hiçbir karaktere tam olarak bağlanamamamdı. Evet karakterleri anladım, yer yer hak verdim ama dünyaya giremedim. Bunun sebebi de başta bahsettiğim gibi röportajlar şeklinde ilerlemesiydi. Kısacası kitap çoğu yerde olay odaklıydı, karakter değil. 

En sevdiğim ve en anladığım karakter Karen oldu. Duygularını en iyi ifade eden kişi oydu bence. 70lerde rock grubu üyesi bir kadının aile ve çocuk doğurmakla ilgili çatışması çok güzel ifade edilmişti. Daisy çok kitap karakteri gibiydi. Yani gerçekçi gelmedi. O yüzden kendisine çok da bayılmadım.

Daisy Jones ve The Six'in Amazon'da dizisi çıkacak. Oyuncular açıklandı ve bildiğim kadarıyla kitapta geçen hit albüm 'Seher'i kaydedecekler. Kitapların dizi film olmasına sıcak bakmayan birisiyim ama bence bu kitap tam dizilik. Müzikleri dinleyip kitaba tekrar döndüğümde bence daha çok keyif alacağım.

Daisy Jones ve The Six, yoğun günlerim arasında bana keyifli vakit geçirtti. Yer yer çok güldüm -Warren'a. Taylor Jenkins Reid'in kalemine bir kez daha hayran oldum. Kendisini okumaya devam etmek için sabırsızlanıyorum. Sizler de kitabı okuduysanız düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın. Bir sonraki kitapta görüşmek üzere :)

Puanım: 4/5

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı