Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası / Taylor Jenkins Reed Kitap Yorumum


Herkese yeniden merhaba! Bugün 2020 favorilerimden bir kitap hakkında konuşacağız. Kitabı bitireli birkaç gün oldu ancak nedenini anlayamadığım bir şekilde bilgisayarımdan Blogger'a giriş yapamıyordum. Biraz stresli birkaç gün oldu benim için. En sonunda başka bir tarayıcı indirip oradan giriş yaparak bu sorunu halletim ve sonunda Evelyn Hugo hakkında bir şeyler yazabiliyorum.

Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası, 2020 ocak ayında yayımlandı. Goodreads'te sıkça gördüğüm ve yüksek puanıyla dikkatimi çekmiş bir kitaptı. Hakkında Türk okuyuculardan birkaç yorum daha gördükten sonra merakım daha da çok arttı diyebilirim.

Evelyn Hugo, 50'lerin en ünlü Hollywood yıldızlarından birisi. Oynadığı filmler, güzelliği, yedi evliliği onu gerçekten merak edilen ve ünlü bir kadın yapmış. Seksenli yaşına geldiğinde çok ikonik kıyafetlerini satışa çıkarıyor ve bir derginin çok da üst düzeyde olmayan bir yazarıyla bu konu üzerine bir röportaj yapmak için buluşuyor. Aslında amacı elbiselerini satmasıyla ilgili bir röportaj değil, biyografisini yazdırmak. Bizler de Evelyn Hugo'nun ünlü olmasını, evliliklerinin ardındaki sır perdesini ve daha birçok şeyi okuyoruz.

Kitap okuduğum en akıcı kitaplardan birisiydi. Elbette konunun çok ilgi çekici olması da bunda bir etkendi. Ama yazarın dilinin şu ana kadar okuduğum kimseye benzemediğini söyleyebilirim. Çok yoğun, duyguları çok yalın bir şekilde anlatan, o duyguların tamamını okuyucuya geçirebilen, bir yandan da hiç yorucu olmayan bir üsluptu. Kitabın nasıl aktığını anlamadım desem abartmış olmam.

Evelyn Hugo'nun yaşamının her anına yıllar sonra bakıyor olması, bir şekilde olayların başından olayın sonuna yönelik adeta spoilerlar vererek anlatması, o anlara yönelik kendini eleştirmesi gibi noktalar kitapla ilgili en sevdiğim şeylerden birisi oldu. Dümdüz bir yaşam öyküsü okumaktansa, Evelyn'in kendine yönelik eleştirilerini görmek harikaydı.

Kitap çok etkileciydi. Ünlü olmak için çabalayan bir kadının bu yolda neleri feda etmesi gerektiğini, yaşamının sonunda buna değip değmediğini anlamasını, pişmanlıklarını, sevinçlerini, gazetelere yansıyan hayatın arka planında neler olduğunu okumak muazzamdı. Çok ilham vericiydi. Okurken çok şaşırdığım olaylar oldu. Eminim bütün okuyucular çok şaşıracaktır.

Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası benim 2020 favorilerime şimdiden girdi. Hem okuduğum en akıcı kitaplardan birisiydi hem de Evelyn'in hayat hikayesine bayıldım. Yazarın başka kitaplarını okumayı da çok istiyorum çünkü gerçekten üslubuna bayıldım. Ama birkaç yerde çeviri ile ilgili hatalar olduğunu düşünüyorum. Umarım ikinci baskıda düzeltirler.

Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası'nı kesinlikle herkese öneriyorum. Bence birçok okurun seveceği bir kitap. Sıkılmayacağınız, okurken oldukça keyifli vakit geçireceğiniz ve biraz da göz yaşı dökebileceğiniz bir kitap. Ben ağlamadım ama gözlerim biraz doldu.

Hep söylüyorum çok beğendiğim kitapları anlatmakta çok zorlanıyorum. Sürekli harikaydı, mükemmeldi, müthişti yazmak istiyorum :) Umuyorum ki güzel bir şekilde anlatabilmişimdir. Eğer yorum yeterince tatmin etmediyse, en alttaki alıntılara bakın ve bu güzel kitaba lütfen bir şans verin.

Nisan ayı benim için oldukça verimli geçti. Dizi film izlemeyi hayatımdan uzaklaştırıp kitaplara ve bir sürü ödevime odaklandım. Nisan ayı yazısında bol bol bahsedeceğim.

Evelyn Hugo'yu okuduysanız ya da okumayı düşünüyorsanız kitapla ilgili düşünceleriniz ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum. Başka bir yazıda görüşmek üzere :)

Puanım: 5/5!


***
- Yaşamın sırf göz kamaştırıcı hale geldiği için kolaylaşmadığını anlamam yıllarımı aldı. 

- Hayatımın yarısını onu severek, diğer yarısını ise onu ne kadar sevdiğimi saklayarak geçiriyordum. 

- Bence kendin olmak, gerçekten, bütünüyle kendin olmak, her zaman akıntıya karşı yüzüyormuş gibi hissettirir.

- Yüzeyi birazcık kazıyıp altına baktığınızda herkesin aşk yaşamı orijinal, ilgi çekici, inceliklidir; bütün basit tanımlara kafa tutar. 

***

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum