30 Day Book Challenge! Gün 2-3-4

Herkese yeniden merhabalar!



Gün 2: Üçten fazla kez okuduğun bir kitap

Kitapları yeniden okumayı çok seviyorum. Ama Harry Potter serisini tekrar okumayı daha da çok seviyorum. Her sene seriyi bir kez daha okuyordum, üç dört sene bu şekilde okudum sanırım ama bu sene, en azından aralık ayına kadar falan, Harry Potter okumamaya karar verdim. Okunacaklar listemi biraz hafifletmem gerekiyor. Ama bu seriyi yeniden okumanın dışında Ölüm Yadigarları'nı tek başına çok kez okudum. Seride her şeyin çözümlendiği, eski karakterleri gördüğümüz, ilk yarısıyla oldukça sakin, ikinci yarısıyla fazlasıyla koşuşturmacalı olan Ölüm Yadigarları, içinde her şeyi barındıran bir kitap. Serideki favorim değil ama Rowling'in oldukça ince detaylarla ördüğü ve bir sürü düğüme sahip Harry Potter kurgusunun çözümlenmesini okumak enfes.

Gün 3: Favori serin

Favori birçok serim var. Ama bu soruya Harry Potter demezsem kendime ihanet etmiş olurum. Çok seviyorum yani anlatmam pek mümkün değil. Hem çocukluğum hem ergenliğim bu seriyle geçti. İçinde Harry Potter kitaplarının olduğu çok fazla anım var. Her kitabı okuduğumda bu anıların aklıma gelmesini çok seviyorum. Ne diyebilirim ki müthiş bir seri!

Gün 4: Favori serinden favori kitabın.

Harry Potter ve Ateş Kadehi. Bu kitap Harry Potter evreninin büyüdüğü, konunun daha karmaşık bir hal aldığı ilk kitap. Büyü dünyasından farklı insanlarla tanıştığımız, Harry'nin ve diğer tanıdığımız öğrencilerin psikolojilerini daha iyi anladığımız ve Voldemort'un aslında ne kadar kötü birisi olduğunu gördüğümüz bir kitap. Sonraki kitaplar için harika bir alt yapı hazırlamasının dışında Ateş Kadehi'ni tek başına değerlendirdiğimizde de bence serinin en iyi kitabı. Plot twistleri, Rowling'in gelişmiş üslubu ve karakterlerin biraz daha büyüyor olması bunun en önemli nedenlerinden biri. Bütün Harry Potter kitapları çok güzel. Finali çok iyi bir şekilde besliyor ve hiçbir gereksiz ayrıntıya sahip değil. Seriyi tekrar okuduğunuzda burada da bunun ipucusu varmış ya da burada da bu kişiden bahsedilmiş demek çok güzel. Şu an canım gerçekten tekrar Harry Potter okumak çekti diyebilirim :)

Sizin favori seriniz ve bu serideki favori kitabınız nedir? Yorum yazarsanız çok sevinirim. Küçük bir reading slump içindeyim, bunu aşmaya çalışıyorum. En kısa zamanda bir yorum yazısında görüşeceğimiz umuyorum :)


Yorumlar

  1. Rüzgarın Adı'nı çok sevdim, serinin diğer kitabını da okuyacağım. Tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Rüzgarın Adı'nı ben de çok severek okumuştum :)

      Sil
  2. Çok güzel bir etkinliğe benziyor. Yaz boyu edebiyat etkinliği biterse bu etkinliği yapmayı düşünüyorum. Bu arada bahsettiğim etkinliğe blogumdan ulaşabilirsin.-reklam oldu bu bildiğin kusura bakma-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, etkinliğe mutlaka bakacağım :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı