Şahmelek + Senli / Merve Akıncı Kitap Yorumum

ŞAHMELEK
Yazar; Merve Akıncı
Yayınevi; Müptela Yayınları
Sayfa Sayısı; 484
Arka Kapak Yazısı;
"Elimden gelse hali hazırda kenetlenmiş ellerimizden güç alıp onu bu evden kaçırırdım. Denizi görebileceğimiz bir yere giderdik belki... Hiç konuşmazdık. Dudaklarımız değil, dokunuşlarımız konuşurdu bizim yerimize... Başımı onun geniş omzuna yaslayıp burnumu boynuna gömerdim. Onun o tatlı kokusunu doya doya içime çekip gözlerimi yumardım. İnanıyorum ki birlikte olsak her şey daha güzel olacaktı. Belki daha kolay..."
Ailesi, kız kardeşinin tedavisi için Amerika'ya gittikten sonra Balkanlı Ailesi'nin evinde yaşamaya başlayan İde'nin hayatı, bir gün rüyasında evin oğlu Aslan'ı görmesiyle tamamen değişir. 
Herkes ve her şeye karşı soğuk ve ilgisiz görünen Aslan Balkanlı'ya yavaş yavaş aşık olmaya başlayan İde, tutulmaya başladığı adamın buzlarını eritebilecek mi? Yaralı bir aşkın hayaletiyle boğuşan Aslan ise onu seven bir kadının varlığını kabul edebilecek mi?
***
Herkese yeniden merhaba! Bu yazımda -bana göre- Wattpad'in en tatlı ve en iyi yazarlarından biri olan Merve Akıncı'nın yayımlanmış iki kitabı hakkında yorumlarımı paylaşacağım!
Merve Akıncı'nın ilk yayımlanan kitabı, Şahmelek ekim ayında okuyucuyla buluşmuştu. Ben de Şahmelek'i 2015 yılının ikinci kitabı olarak Ocak ayında okumuştum.
Şahmelek, oldukça güzel bir aşk hikayesi anlatıyor. Baş karakterimiz İde, anne babasının kız kardeşinin tedavisi için Amerika'ya gitmesiyle bir süreliğine Balkanlı ailesinin evinde yaşamaya başlıyor. Bir gece rüyasında Aslan Balkanlı'yı görmesiyle her şey değişiyor denebilir. Aslan Balkanlı ise, tam olarak okurken aşık olacağınız bir karakter diyebilirim. Zaten hikaye castında Aslan Balkanlı için Jamie Dornan gösteriliyor; daha fazla bir şey söylemiyorum!
İkilinin hayatı, İde'nin rüyasıyla değişiyor dediğim gibi ve bundan sonra kitap akıcılıkta bir üst seviyesine geçiyor. Ayrıca bu rüya ile ilgili kitabın sonunda öğrendiğimiz bir gerçek de çok hoşuma gitti. Oldukça hızlı okutuyor kendini. Zaten ağır betimlemeler ve entrikalar falan olmadığı için anlamakta da güçlük çekmiyorsunuz. Ben biraz o entrikaları anlayabilmek için aynı sayfaları iki üç kez okuduğumdan dolayı, bu benim için iyi bir özellik oluyor.
Şahmelek zaten Wattpad'de takip ettiğim hikayelerden birisiydi ve kitap olmasına sevinmiştim. Kitap olarak basılmayı hak eden Wattpad hikayelerinden biri olduğunu düşünüyordum. Beni Şahmelek'le ilgili üzen tek şey sonunun biraz acele olmasıydı. O son 50-60 sayfayı okurken bir sonraki sayfada ne olacağını bilerek okudum. Biraz klişe bir sondu ve dediğim gibi acele yazılmış gibi hissettirdi. Onun dışında kitapta klişeler vardı, evet ama bunlar beni pek fazla rahatsız etmedi.
*** 
SENLİ
Yazar: Merve Akıncı
Yayınevi: Müptela Yayınları
Sayfa Sayısı: 150
Arka Kapak Yazısı: 
"Bu defter, beraber yaşadığımız her şeyin anısına övgüyle yazılmış, hatırlanmaya değer her şeyi içeriyor. 
Hayır, bu bir günlük değil, bu senli anılar geçidi olacak.
Senin ve benim...
Karan ve Bahar'ın...
Sevgin içimde büyüyen bir çığı anımsatsa da, o çığın üstüme devrilip sonumu getireceğini adım gibi bilsem de yine de yanında olduğum için varlığını hissedebildiğim için hep binlerce kez şükrettim. 
Seni sevmek daha değerliydi, kendimden daha çok..."
***
Evet, gelelim Senli'ye. Senli, Nisan ayında yayımlanmış bir kitap. Çıkış tarihinden bir gün sonra İzmir Kitap Fuarı'ndan almıştım Senli'yi ve aldıktan bir gün sonra okuyup bitirmiştim. Yazar, Merve Akıncı da İzmir Kitap Fuarı'na imza gün için gelmiş olsa da onun geldiği gün okulumuzdaki MBMTR konferansına katılmam gerektiği için gidememiştim. Bu da böyle hüzünlü bir anımdır, sizlerle paylaşmak istedim.
Senli'nin konusu, Şahmelek'ten oldukça farklı. Bu yüzden ikisini karşılaştırmak biraz gereksiz olur. Senli, bir günlük havası veriyor okuyucuya. Aslında konusuna fazla değinmek istemiyorum çünkü söyleyebileceğim herhangi bir şey spoiler olacak gibi hissediyorum. Ve kitabı okurken her geçidin, her sözün sürpriz olmasının sizin için daha iyi olacağından eminim. 
Kitap, dediğim gibi bir günlük havasından geçtiği için Bahar ve Karan'ın hayatlarındaki 'en önemli gelişmeler'  diyebileceğimiz anlardan oluşuyor ve bu da Senli'yi diğer bütün aşk romanlarından ayırıyor benim gözümde. Bahar'ın aşkını iliklerinize kadar hissedebiliyorsunuz ve bu gerçekten sizi aşırı derecede üzüyor. 
Ben kitabı okurken çok fazla ağladım. Kitabı okuyanlar bilir, sonlara doğru Karan'ın arkadaşlarıyla olan bir geçit vardı, ben orada çok fazla ağladım. Son geçidi okuduktan sonra kitabı bir süre kapatıp sakinleşmeye çalıştım. Son geçitten sonraki o bölüm ise, ağlamanın üzerine bir şok yaşattı. Şu uyarıyı da yapayım kitabı aldığınızda bence, son sayfalara doğru bakmayın, efsane bir spoiler alırsınız, ben yaptım siz yapmayın!
Kitapla ilgili, kurgu ve karakterler dışında sevdiğim bir diğer şeyse kitabın iç düzeniydi. Geçit başlarındaki alıntılar ve yeşil yaprak simgesi harikaydı. Ayrıca, yine geçit başlarındaki fotoğrafların her birine ayrı ayrı bayıldım. 
Yazımı bitirirken, Merve Akıncı'nın üslubunu çok sevdiğimi de söylem gerek sanırım. Anlatımı sizi hiç sıkmıyor ve kitapların her ikisi de fazla akıcı. Bir günde veya birkaç günde bitirebileceğiniz kitaplar. Hem Şahmelek hem de Senli, herkese önerebileceğim kitaplardan.
Şahmelek Puanım; 4/5!
Senli Puanım; 5/5

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı