Tersyüz / Amy Harmon | Alıntılar


Herkese yeniden merhaba! İlk kez 2015 yılında okuduğum Tersyüz kitabını birkaç gün önce yeniden okudum. Tekrar bir yorum yazısı yazmak istemediğim ama bu kitaptan tekrar bahsetmek istediğim için sizlerle en sevdiğim alıntıları paylaşmaya karar verdim. 2015 yorumum için tıklayabilirsiniz.

Tersyüz kitabı kitaplığımda bulunan kuşkusuz en sevdiğim kitaplardan birisi. En sevdiğim kitaplar listemi çok kabarık tutmamaya özen gösteriyorum. Yalnızca beni gerçekten çok etkilemiş, gün içinde bile aklıma gelebilecek kitapları listede tutmaya çalışıyorum. Tersyüz bu listeden asla kaldırılmayacak kitaplardan birisi. Çünkü okuduğum en ilham verici kitap. Okurken çok üzüldüğünüz anlar oluyor bazı karakterler için ama o karakterlerin bu durumla nasıl başa çıktığını görmek sizi rahatlatıyor. Bütün karakterleri çok güçlü ama oldukça zayıf oldukları anlar da var ki bu da kitabı mükemmel yapan bir diğer özelliği. Çok güçlü karakterleri okumak elbette keyif verici ama güçlü karakterlerin zayıflıklarla nasıl başa çıkabildiğini, nasıl iyileşebildiklerini okumak başlı başına mükemmel bir deneyim.

Tersyüz'den sürekli bahsedebilirim. Gerçekten çok sevdiğim bir kitap. Bir kez daha okumaya karar verdiğimde 'acaba yine çok sevecek miyim yoksa bu sefer ehhh mi olacağım' diye biraz korktum açıkçası. Ama hiç de öyle olmadı. Ba-yıl-dım!

Şimdi, kitaptan en ama en sevdiğim alıntıları ekleyeceğim. Bu kitabı mutlaka ama mutlaka okumalısınız :)

***

- Her şeyi anlamıyoruz ve anlayamayacağız demek. Belki de niçinlerin cevabı burada değil. Cevapları olmadığı için değil; cevapları bilsek de anlamayacağımız için. 

***

- Eğer acıyı hissetmezse ellerinden kayıp gitmesin diye iki eliyle sımsıkı tuttuğu mutluluğu tekrar hissetme umudunun değerini bilemezdi. 

***

- Bazen güzellik ya da onun eksikliği birini gerçekten tanımanı engeller. 

***

- Ve hiç kimse, ne sen ne ben, başka birinin geride bıraktığı boşluğu dolduramayız. Yapmamız gereken tek şey o boşluğa düşüp kaybolmamamız için birbirimizi tutmak. 

***

- Solmayan ve aşınmayan güzelliği keşfetmek zaman alır.

***

Yorumlar

  1. Aynı zamanlarda okumuşuz :) Okurken unuttuğum ne kadar çok yer varmış diye düşündüm. Çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı